KYD

KYD
KYD

WELCOME

Green Hornet

Isnin, 14 Februari 2011

Rooney menakjubkan


ROONEY (kiri) dan Nani masing-masing menjaringkan satu gol untuk United ketika menang 2-1 ke atas City kelmarin.


MANCHESTER - Alex Ferguson mengakui gol kemenangan Manchester United yang dijaringkan Wayne Rooney pada aksi Liga Perdana England kelmarin adalah yang terbaik pernah dilihatnya.
Pada aksi menentang Manchester City di Old Trafford tersebut, penyerang England itu meledakkan gol kemenangan pada minit ke-78 bagi membolehkan United menang 2-1.
Gol itu hadir menerusi satu sepakan akrobatik yang dilakukan Rooney selepas menerima hantaran lintang daripada pemain sayap Portugal, Nani.
Terdahulu, Nani membuka tirai jaringan buat skuad The Red Devils pada minit ke-41 sebelum penyerang City, David Silva menyamakan kedudukan pada minit ke-65.
"Saya belum pernah melihat jaringan seperti mana yang dilakukan Rooney itu sebelum ini.
"Ia mengingatkan saya kepada jaringan yang dilakukan Denis Law tetapi saya tidak pasti sama ada ia sama ataupun tidak.
"Saya tidak terlalu ingat gol-gol menarik yang pernah dicipta di Old Trafford. Jika ada sekalipun, ketika Rooney menjaringkan gol hasil sepakan volinya pada pertemuan menentang Newcastle (United) beberapa tahun lalu.
"Namun, hari ini (kelmarin) Rooney berjaya mencipta satu lagi gol menarik di Old Trafford," jelas Ferguson.
Musim ini, Rooney dikritik hebat ekoran prestasi tidak menentu yang dipamerkan apabila sekadar menjaringkan lima gol buat skuad The Red Devils itu.
Oleh sebab itu, Ferguson menuntut agar 'ayam tambatan' itu terus mengekalkan rentak kecemerlangan seperti mana yang dipamerkan ketika menentang City, sekali gus menjaringkan lebih banyak gol buat United.
Selain Rooney, Ferguson juga turut mengharapkan sentuhan penyudah daripada seorang lagi penyerang United, Dimitar Berbatov.
"Saya berharap Rooney kini telah menemui semula sentuhan penyudah dan begitu juga dengan Berbatov.
"Kualiti yang dimiliki dua pemain itu sudah tidak boleh dipersoalkan lagi. Apabila kedua-duanya dapat beraksi pada tahap sebenar mereka, ia pasti akan membezakan kami dengan kelab lain," kata Ferguson. - AFP

Tiada ulasan: