KYD

KYD
KYD

WELCOME

Green Hornet

Khamis, 17 Februari 2011

Raul sekat hajat Valencia


RAUL (tengah) meledakkan gol penyamaan Schalke 04 ketika seri 1-1 dengan Valencia pada aksi pertama pusingan kedua Liga Juara-Juara awal pagi semalam.


MADRID - Penyerang veteran, Raul Gonzalez membuat penampilan semula yang cemerlang di negara kelahirannya, Sepanyol.
Awal pagi semalam, Raul meledakkan gol penyamaan untuk membantu Schalke 04 mengikat Valencia 1-1 pada aksi pertama pusingan kedua Liga Juara-Juara di Stadium Mestalla.
Roberto Soldado meletakkan Valencia 1-0 di depan pada minit ke-17 tetapi Raul, 33, yang menamatkan kegemilangan selama 16 tahun di Real Madrid dengan menyertai Schalke musim panas lalu, menyamakan kedudukan pada minit ke-64 untuk memberi kelebihan dari segi jaringan di tempat lawan.
Ketika ini, Raul merupakan penjaring terbanyak dalam sejarah Liga Juara-juara dan gol yang ke-69 dalam kempen Eropah ini memberi kelebihan kepada Schalke pada aksi kedua di Gelsenkirchen pada 9 Mac depan.
"Kami sedar mereka amat berbahaya dan juga mempunyai pemain berkualiti di bahagian serangan," kata Soldado.
"Kamu tidak boleh biarkan Raul mendapat ruang, jika dia memperoleh peluang itu, lihatlah apa yang dia lakukan ke atas kami.
"Kami sebuah pasukan yang bercita-cita tinggi dan kami harap dapat mencatat keputusan yang positif tetapi kami telah mengharungi perjalanan yang jauh untuk sampai ke tahap ini dan kami tidak akan mengalah."
Jurulatih Schalke, Felix Magath menurunkan Raul dan penyerang Belanda Klaas-Jan Huntelaar di bahagian serangan dan jelas sekali gandingan tersebut membuahkan hasil.
"Ia adalah satu gol yang penting bagi pasukan dan juga sudah tentu kepada saya," kata Raul.
"Kami mencatat keputusan yang baik di sini, tetapi masih ada 90 minit permainan untuk diharungi ke atas pasukan yang berbahaya

Tiada ulasan: