KYD

KYD
KYD

WELCOME

Green Hornet

Rabu, 16 Mac 2011

Separuh Akhir United v City


United menempah tiket ke separuh akhir dengan kemenangan 2-0 ke atas Arsenal.

Perlawanan separuh akhir Piala FA pertemuan setempat Manchester di Wembley akan menjadi perlawanan domestik yang melibatkan kawalan keselamatan paling besar dan mahal.
 
Lebih dari 35,000 penyokong dari setiap kelab akan membuat perjalanan ke perlawanan yang diadakan pada hujung minggu 16-17April.
 
Dan pastinya ia akan tambah memeningkan untuk polis jika ia diadakan pada hari Ahad – berdasarkan jika City mara ke suku akhir Liga Eropah dan bermain hari Khamis sebelumnya – kerana ia hari yang sama untuk acara London Marathon dan perlawanan Liga Perdana Inggeris antara Arsenal dan Liverpool.
 
Operasi ini akan melibatkan Scotland Yard, Polis Greater Manchester dan Polis Pengangkutan British. 
 
Sumber Scotland Yard menyebut: 'Dari segi keselamatan, ia memang satu mimpi ngeri. Pastinya ia akan melibatkan kos jutaan pound.
 
Sementara itu, Stoke memastikan kemaraan separuh akhir Piala FA yang pertama dalam tempoh 39 tahun selepas mengatasi West Ham 2-1 di Britannia Stadium.
 
The Potters akan bertemu Bolton yang mengenepikan juara Piala Carling, Birmingham dalam perlawanan penuh mengujakan di St Andrews hari Sabtu lalu

Tiada ulasan: