KYD

KYD
KYD

WELCOME

Green Hornet

Jumaat, 30 Julai 2010

Arsenal tanpa tiga tonggak

LONDON – Arsene Wenger menerima tiga tamparan baru menjelang aksi pembukaan musim Liga Perdana England menentang Liverpool pada 15 Ogos depan.

Pengurus Arsenal itu mengakui yang beliau akan kehilangan Nicklas Bendtner manakala keadaan Cesc Fabregas dan Robin van Persie pula masih dalam keraguan.

Bendtner telah mengalami kecederaan pangkal paha dan Wenger menjelaskan dia sendiri tidak tahu bila penyerang Denmark itu akan pulih.

Pemain buruan Barcelona, Fabregas dan van Persie yang beraksi pada final Piala Dunia 2010 masih belum kembali ke Emirates.

The Gunners kini dalam persiapan bagi menghadapi perlawanan persahabatan Piala Emirates menentang AC Milan, Celtic dan Lyon bermula esok.

Wenger mengesahkan: “Bendtner tidak boleh beraksi bagi kempen awal musim Liga Perdana England.

“Fabregas dan van Persie pula dijadualkan kembali pada 5 Ogos depan dan bermula dari- pada itu, kami akan tahu berapa lama masa yang kami perlukan secara fizikalnya dan keadaan mereka dari segi mental selepas berakhirnya Piala Dunia.

“Mereka mungkin kurang cergas bagi perlawanan pertama tetapi saya tidak tahu, ia bergantung kepada latihan kecergasan yang mereka dilakukan ketika bercuti.

Tiada ulasan: