KYD

KYD
KYD

WELCOME

Green Hornet

Rabu, 28 Julai 2010

Harimau Muda A terus malang


SKUAD Harimau Muda A belum pasti dapat bersaing pada kempen Liga 1 Slovakia 2010/11

SKUAD bola sepak bawah 21 tahun (B-21) kebangsaan, Harimau Muda A boleh dianggap se- bagai pasukan yang sentiasa bernasib malang.

Bermula dengan hak mereka beraksi di Liga Super 2010 setelah muncul juara Liga Perdana 2009 dinafikan, disusuli pula kegagalan menyertai Liga Singapura awal tahun ini.

Mungkin pada Februari, Hari- mau Muda A menarik nafas lega seketika apabila diberi peluang beraksi dalam 14 perlawanan menentang kelab-kelab Liga 1 Slova- kia sepanjang tiga bulan sehingga penghujung Mei lalu.

Namun, malang terus menimpa mereka apabila pergolakan pasukan membawa kepada pengguguran jurulatihnya, Azraai Khor Abdullah serta dua pembantu, Azman Eusoff dan P. Mohana Sundram tidak sampai sebulan selepas mereka pulang ke tanah air.

Kini setelah diambil alih Ong Kim Swee, Harimau Muda A terus berdepan masa depan yang tidak menentu apabila belum ada kata putus tentang penyertaan mereka dalam saingan Liga 1 Slovakia 2010/11 sehingga semalam.

Timbalan Presiden Persatuan Bola Sepak Malaysia (FAM), Datuk Seri Redzuan Sheikh Ahmad berkata, masih belum ada seba- rang ketetapan dibuat oleh Kementerian Belia dan Sukan (KBS) dan juga Kesatuan Kelab- Kelab Liga (ULK) Slovakia.

"Belum ada perkembangan lagi. Kita masih tunggu keputusan KBS dan mungkin akan minta penangguhan perlawanan pasukan kita daripada pihak ULK Slovakia.

"Lagipun Setiausaha Agung FAM (Datuk Azzuddin Ahmad) ketika ini bersama Timbalan Menteri Belia dan Sukan (Datuk Razali Ibrahim) ke Korea Selatan. Tunggulah beliau pulang pada 29 Julai (esok)," katanya ketika dihubungi Kosmo! semalam.

Namun, tinjauan Kosmo! ke laman web Persatuan Bola Sepak Slovakia (SFZ), www.futbalsfz.sk mendapati, saingan Liga 1 Slova- kia sudah pun melalui dua perlawanan iaitu pada 17 dan 24 Julai lalu manakala perlawanan ketiga akan berlangsung Sabtu ini

Tiada ulasan: