KYD

KYD
KYD

WELCOME

Green Hornet

Rabu, 28 Julai 2010

Robinho diarah pulang


ROBINHO dilaporkan enggan kembali menyarung jersi City, sebaliknya mahu terus bersama kelab Santos.

LONDON - Manchester City mengarahkan penyerangnya, Robinho kembali semula ke England sebelum 5 Ogos depan.

Tujuan City memanggil semula Robinho adalah untuk mencari jalan penyelesaian berhubung pertelingkahan yang berlaku di antara bintang antarabangsa Brazil itu dengan pengurus, Roberto Mancini.

"City telah mengarahkan agar Robinho melapor diri sebelum 5 Ogos dan pemain itu tidak mempunyai pilihan lain biarpun dia pernah menyatakan hasratnya untuk terus kekal bersama Santos.

"Dia telah jatuh hati dengan gaya hidup di sana (Brazil), corak permainan bola sepak di sana dan juga keindahan pantai- nya dan dia tidak mahu segala- nya berubah apabila dia kembali ke pangkuan City," jelas sumber terdekat kepada Robinho.

Robinho yang dibeli daripada Real Madrid dengan yuran perpindahan bernilai £32.4 (RM159.7 juta) pada 2008, kini dipinjamkan ke kelab Brazil, Santos dan masih dibayar gaji sebanyak £150,000 (RM739,485) seminggu.

"Terdapat tawaran yang dikemukakan oleh kelab dari Turki untuk mendapatkan khidmatnya, namun City tidak bersetuju dengan tawaran tersebut.

"Secara peribadinya dia sendiri tidak mahu beraksi di Turki kerana dia hanya memikirkan untuk kekal bersama Santos," jelas sumber berkenaan.

Jika beraksi bersama City, Robinho menaruh harapan yang tinggi untuk diturunkan dalam kesebelasan utama.

Begitupun, sekiranya City melepaskan Robinho, masa depan pemain tersebut dilihat bakal terjejas dan pastinya sukar untuk dia mendapatkan kelab baru khususnya di England.

"Robinho sanggup beraksi bersama mana-mana kelab di London yang berminat bagi mendapatkan khidmatnya tetapi ternyata tidak ada di antara kelab itu yang mampu untuk membayar gajinya.

"Jadi... persoalan utamanya adalah apa yang City boleh laku- kan untuk Robinho jika mereka tetap enggan melepaskan pemain tersebut?

"Sekiranya jawapan mereka disebabkan telah melabur banyak wang ke atas pemain tersebut, itu adalah masalah mereka," tambah sumber berkenaan

Tiada ulasan: