KYD

KYD
KYD

WELCOME

Green Hornet

Rabu, 28 Julai 2010

'Torres tidak akan berhijrah'


TORRES (kiri) dan Gerrard antara tonggak utama Liverpool sejak beberapa musim lalu.

LONDON - Tonggak pertahanan Liverpool, Jamie Carragher yakin Fernando Torres akan terus kekal di Anfield musim depan.

Terdahulu, Torres dilaporkan bakal meninggalkan Liverpool manakala pengurus Manchester City, Roberto Mancini mendedahkan, beliau berminat membawa masuk penyerang antarabangsa Sepanyol itu ke Eastlands.

Terdapat juga laporan yang mengatakan Torres akan menyertai musuh Liverpool, Chelsea.

Pengurus Liverpool, Roy Hodgson turut mengakui, beliau sukar untuk 'mengikat' Torres, sekali gus mencetuskan spekulasi bahawa 'ayam tambatan' The Reds itu akan mengubah haluan musim depan.

Bagaimanapun, Carragher percaya Tor- res yang meledak 56 gol dalam 79 perlawa- nan Liga Perdana England akan tetap menyarung jersi Liverpool musim depan.

"Banyak berita yang tidak sedap didengar sejak kebelakangan ini. Namun, saya amat yakin Steven Gerrard dan Fernando Torres akan kekal bersama Liverpool musim depan," kata Carragher.

"Jika mereka terus berada di Anfield, sudah pasti sasaran utama Liverpool adalah untuk kembali bersaing dalam kempen Liga Juara-Juara.

"Kami harus bangkit kembali dan memperkemas barisan sedia ada. Ia merupakan suatu proses penambahbaikan dan diharap- kan kami kembali berada di landasan sebenar."

Bekas pemain pertahanan Liverpool, Mark Lawrenson pula khuatir penghijrahan Torres akan meranapkan impian The Reds bagi memburu kejayaan.

"Walaupun Liverpool menafikan laporan bahawa Fernando Torres tidak akan meninggalkan Anfield, saya tetap takut sebaliknya yang berlaku.

"Jika kamu seorang pemain sudah pasti kamu akan menafikan setiap laporan yang keluar dan memberitahu peminat bahawa kamu akan kekal.

"Bagaimanapun, kita semua masih belum mendengar sebarang keputusan daripadanya," kata Lawrenson

Tiada ulasan: