KYD

KYD
KYD

WELCOME

Green Hornet

Khamis, 22 Julai 2010

'Ronaldinho tidak akan dijual'

MILAN - Pemilik AC Milan, Silvio Berlusconi menegaskan bahawa perancang kelahiran Brazil, Ronaldinho tidak akan dijual.

"Ronaldinho tidak akan terlibat dengan perpindahan dan kami semua telah bersetuju bahawa dia akan kekal di Milan selagi mana dia mahu terus bermain.

"Saya belum lagi bercakap dengan Ronaldinho dalam masa terdekat ini tetapi kami yakin dapat memperbaharui kontraknya dan dia akan terus kekal di sini.

"Saya anggap dia sebagai pemain terbaik sepanjang masa," kata Berlusconi yang juga Perdana Menteri Itali.

Ronaldinho pernah memenangi anugerah Pemain Terbaik Eropah 2005 dan mencapai kemuncak prestasinya setahun kemudian dengan membantu Barcelona merangkul kejuaraan berganda, Liga Sepanyol dan Liga Juara-Juara.

Namun dia telah mengalami penurunan prestasi selepas itu dan menyertai Milan pada Julai 2008.

Ronaldinho, 30, masih belum mengulangi tahap kecemerlangannya sepanjang berada di Itali biarpun dia dilihat kembali mempamerkan aksi terbaik ketika membantu Milan menduduki tempat ketiga Serie A musim lalu.

Baru-baru ini, Ronaldinho telah dilaporkan akan kembali beraksi di Liga Brazil bersama kelab Flamengo tetapi Berlusconi bingkas menafikan khabar angin tersebut.

"Dia (Ronaldinho) merupakan daya tarikan terbesar di AC Milan. Harganya sebenarnya bernilai 10 kali ganda lebih tinggi daripada nilai yang ditulis dalam laporan akhbar tersebut," jelas Berlusconi.

Dalam pada itu, Milan turut mengumumkan pembelian pemain pertahanan tengah Greece, Sokratis Papastathopoulos.

Pemain berusia 22 tahun itu dibeli daripada Genoa dengan harga 4.5 juta euro (RM18.6 juta) dengan kontrak selama lima tahun.

Papastathopoulos menjadi pemain pertama yang dibeli Milan sejak bekas jurulatih Cagliari, Massimiliano Allegri dinamakan sebagai pengurus baru kelab itu bagi menggantikan Leonardo

Tiada ulasan: