KYD

KYD
KYD

WELCOME

Green Hornet

Isnin, 9 Ogos 2010

Bayern rangkul trofi Piala Super


PARA pemain Bayern bergambar selepas memenangi trofi Piala Super Jerman buat kali ketiga semalam.


AUGSBURG, Jerman - Bayern Munich mencatat kemenangan 2-0 ke atas Schalke 04 untuk merangkul gelaran Piala Super Jerman 2010/11 kelmarin.

Musim lalu, Bayern memenangi trofi Liga Jerman dan Piala Jerman.

Meskipun bermain tanpa Arjen Robben, Franck Ribery dan Mark Van Bommel, Bayern masih hebat dan kemenangan itu diperoleh hasil jaringan lewat Thomas Mueller serta Mirsolav Klose.

Bayern jelas menguasai sepenuhnya perlawanan itu dengan Bastian Schweinsteiger terlepas peluang terbaik pada minit kelapan manakala percubaan Klose sedikit tersasar.

Kesabaran Bayern memburu gol akhirnya membuahkan hasil menjelang babak akhir perlawanan.

Mueller, 20, yang mengikat kontrak baru bersama Bayern sehingga 2015 pada Jumaat lalu menjaringkan gol pertama pada minit ke-75.

Enam minit kemudian, Klose mengukuhkan kedudukan menerusi gol kedua untuk memastikan Bayern menjulang Piala Super Jerman buat kali ketiga dengan trofi tersebut tidak dipertandingkan sejak 1996.

Jurulatih Bayern, Louis van Gaal yang membawa Bayern mara ke final Liga Juara-Juara musim lalu berkata: "Skuad musim ini lebih baik daripada skuad musim lalu kerana semua pemain tahu apa yang perlu mereka lakukan."

Sementara itu, jurulatih Schalke 04, Felix Magath yang berjaya mengikat bekas penyerang Real Madrid, Raul pula masih tidak pasti mereka mampu menyaingi Bayern seperti dilakukan ketika muncul naib juara musim lalu.

"Kamu perlu lihat yang kami masih belum memiliki kualiti yang cukup untuk menewaskan pasukan berstatus tinggi

Tiada ulasan: