KYD

KYD
KYD

WELCOME

Green Hornet

Khamis, 26 Ogos 2010

Felda United dapat duit raya


YUSOF NOOR (duduk, tengah) bergambar dengan pemain pasukan Felda United selepas menyampaikan bonus raya pada majlis berbuka puasa bersama media dan pengurusan Felda di Dewan Perdana Felda, Jalan Semarak, Kuala Lumpur malam kelmarin.


PEMAIN skuad Felda United mungkin tidak dapat menyambut Aidilfitri tahun ini dengan sepuas-puasnya kerana mereka hanya diberi cuti tiga hari sebelum kembali berlatih pada hari raya kedua.

Namun, mereka ada sebab untuk mengukir senyuman kegembiraan sebelum menyambut hari lebaran itu apabila menerima 'duit raya' yang disampaikan oleh Pengerusi Felda, Tan Sri Dr. Yusof Noor pada satu majlis berbuka puasa di ibu negara kelmarin.

Pengurus pasukan Felda United, Datuk Dzulkifli Abdul Wahab yang juga Pengurus Besar Felda berkata, duit raya yang diagihkan kepada semua pemain merupakan ganjaran selepas mereka muncul juara Liga Perdana musim ini.

"Sebelum ini kita telah umumkan untuk membahagikan wang kemenangan berjumlah RM200,000 kepada pemain dan pegawai dan semalam (kelmarin) semua pemain telah menerima bahagian masing-masing.

"Jadi saya harap mereka akan lebih bersemangat lagi untuk mencipta kejayaan dalam saingan Piala Malaysia. Sasaran kami ialah untuk layak ke suku akhir," katanya ketika dihubungi Kosmo! semalam.

Ditanya tentang persiapan Felda United bagi saingan yang akan bermula pada 14 September depan, Dzulkifli berkata, pasukannya menyenaraikan tiga pemain pinjaman daripada pasukan Pos Malaysia dan USM FC.

"Kami diundi dalam Kumpulan D yang boleh dikatakan sukar kerana perlu bersaing dengan Selangor, T-Team dan juga Perlis.

"Jadi pemain di bawah kendalian jurulatih, E. Elavarasan kini sedang giat menjalani latihan setiap malam di Stadium MPSJ, Subang," jelas Dzulkifli.

Dalam pada itu, Dzulkifli yang juga Pengerusi Bersama Liga Futsal Kebangsaan Felda/FAM 2010 berkata, dia akan mengadakan pertemuan dengan Pengerusi Jawatankuasa Futsal dan Bola Sepak Pantai FAM yang baru, Datuk Seri Abdullah Hishan Mohd. Hashim selepas Aidilfitri.

"Saya belum jumpa beliau (Abdullah Hishan) lagi. Biarlah beliau terlebih dahulu lantik timbalannya serta ahli-ahli jawatankuasa tersebut.

"Liga futsal tahun ini akan diteruskan seperti yang telah dirancang bersama pengerusi terdahulu (Datuk Hamidin Mohd. Amin). Kita akan bincang untuk perancangan tahun depan dan saya harap segalanya berjalan lancar

Tiada ulasan: