KYD

KYD
KYD

WELCOME

Green Hornet

Khamis, 26 Ogos 2010

Mourinho mengaku kalah


MOURINHO gagal dalam usahanya membawa masuk Kolarov ke Santiago Bernabeu musim ini.


LONDON - Jose Mourinho mengakui Real Madrid tidak mampu menandingi kuasa beli Manchester City.

Jurulatih Real itu berkata demikian selepas gagal dalam usahanya membawa masuk tonggak pertahanan Lazio, Aleksandar Kolarov ke Santiago Bernabeu.

Kolarov kini sah menjadi milik City dengan yuran perpindahan bernilai £16 juta (RM77.6 juta).

Justeru, bekas jurulatih Inter itu turut bersetuju dengan pendapat yang dilontarkan pengurus Manchester United, Alex Ferguson yang mengatakan City seperti kamikaze 'berani mati' dalam hal membabitkan pembelian pemain.

"Jika ada pihak yang mahu bersaing dengan mereka (City) dalam hal pembelian pemain, ia adalah suatu yang sukar kerana mereka mendominasi pasaran ketika ini.

"Saya sememangnya berminat untuk mendapatkan Kolarov sejak mula membimbing Real, namun saya terpaksa melupakannya selepas City meletakkan nilai yang begitu tinggi untuk dicabar.

"Jadi... jika Ferguson mengatakan yang City bertindak kamikaze dalam usaha mereka mendominasi pasaran, saya sangat bersetuju dengannya.

"Namun jika City memiliki wang mereka mampu untuk melakukan apa sahaja termasuklah menjadi juara Liga Perdana England sekiranya mereka mahu," jelas Mourinho yang juga bekas pengurus Chelsea

Tiada ulasan: