KYD

KYD
KYD

WELCOME

Green Hornet

Khamis, 26 Ogos 2010

Misi getir menanti Liverpool, PSV



BABEL meledak gol tunggal Liverpool ketika menentang Trabzonspor minggu
lalu.


LONDON - Dua bekas juara Eropah, Liverpool dan PSV Eindhoven bakal berdepan cabaran besar pada aksi kedua playoff awal pagi esok bagi memburu slot ke saingan peringkat kumpulan Liga Europa musim ini.

Liverpool bakal berkunjung ke Turki untuk bertemu dengan Trabzonspor berbekalkan kemenangan tipis 1-0 pada aksi di Anfield minggu lalu hasil jaringan tunggal Ryan Babel.

Setelah gagal layak ke Liga Juara-Juara, Liverpool kini berdepan risiko besar gagal beraksi pada peringkat kumpulan saingan kelas kedua Eropah itu.

"Kami hanya perlu menang pada perlawanan kedua ini tanpa terlalu memikirkan jumlah jaringan.

"Sekurang-kurangnya kami hadir dengan bekalan satu gol dan tidak melepaskan jaringan di tempat sendiri," kata pengurus Liverpool, Roy Hodgson.

Selepas dua perlawanan, Liverpool masih belum mencatat kemenangan dalam saingan Liga Perdana England musim ini setelah seri 1-1 dengan Arsenal dan tewas 0-3 kepada Manchester City awal pagi kelmarin.

Liverpool bakal menurunkan semula Joe Cole yang digantung perlawanan untuk saingan domestik tetapi kehilangan pula Javier Mascherano yang kini dipancing Barcelona.

Sementara itu, PSV pula bermula dengan langkah sumbang apabila tewas 0-1 kepada kelab Rusia, Sibir Novosibirsk pada aksi pertama minggu lalu setelah Francisco Rodriguez dibuang padang pada babak pertama.

Namun skuad bimbingan Fred Rutten itu bangkit pada saingan Liga Belanda pada Ahad lalu dengan menewaskan AZ Alkmaar 3-1.

"Kami gembira kerana mampu bangkit semula setelah tewas kepada Novosibirsk minggu lalu.

"Saya sudah mengingatkan para pemain supaya memperbaiki persembahan dan mereka telah melakukannya ketika menentang Alkmaar,

Tiada ulasan: