KYD

KYD
KYD

WELCOME

Green Hornet

Isnin, 2 Ogos 2010

Inter mudah belasah City


BALTIMORE, Maryland - Pemain sayap antarabangsa Nigeria, Nsofor Victor Obinna menjaringkan satu gol ketika membantu juara Eropah, Inter Milan membelasah Manchester City 3-0 pada aksi persahabatan pagi semalam.

Obinna meledak gol pertama Inter pada minit ke-38 sebelum rembatan- nya pada minit ke-54 tertampan masuk ke gawang sendiri oleh pemain pertahanan City, Joleon Lescott.

Cristiano Biraghi pula menyumbat gol ketiga Inter pada minit ke-74 menerusi rembatan dari jarak 35 meter.

"Saya cukup gembira dengan persembahan pasukan. Mereka beraksi dengan cukup baik sekali. Tujuan kami adalah untuk meningkatkan tahap kecergasan dan memberi peluang kepada pemain muda beraksi," kata jurulatih Inter, Rafael Benitez.

City yang akan membuka tirai saingan Liga Perdana England bertemu Tottenham dua minggu lagi turun tanpa kelibat pengurus, Roberto Mancini yang bergegas pulang ke Itali kerana ahli keluarga terdekatnya sakit dan digantikan oleh pembantunya, Brian Kidd.

Pada aksi semalam, City terpaksa beraksi 10 pemain seawal minit ke-21 selepas Patrick Vieira dilayangkan kad merah kerana terjahan keras ke atas Marco Materazzi.

"Vieira cuba untuk mendapatkan bola. Memang sukar bagi pengadil membuat keputusan kerana ia berlaku sangat pantas. Tetapi ia bukanlah terjahan dengan niat

Tiada ulasan: