KYD

KYD
KYD

WELCOME

Green Hornet

Khamis, 19 Ogos 2010

Kelantan tak pinjam pemain





KELANTAN tidak memerlukan khidmat pemain pinjaman.

Demikian pendirian jurulatih Kelantan, B Sathianathan (gambar) menjelang saingan Piala Malaysia yang akan membuka tirainya pada 14 September ini.

Menurutnya, beliau akan menyandarkan harapan kepada barisan pemain sedia ada bagi menggalas cabaran Kelantan selalu naib juara musim lalu.

Malah katanya, anak-anak buahnya mampu mempamerkan aksi yang lebih baik sepanjang saingan musim ini dan ia merupakan petanda baik untuk merebut Piala Malaysia.

“Saya ada banyak pilihan pemain untuk diturunkan dalam setiap perlawanan. Semua pemain yang saya ada telah mempamerkan aksi terbaik sepanjang musim ini,” katanya ketika dihubungi di Kota Bharu semalam.

Diminta mengulas saingan dalam kumpulan A, Sathianathan memberitahu saingan kali ini pasti sengit memandangkan pasukannya diundi bersama juara musim lalu, Negeri Sembilan.

"Saingan kali ini cukup sengit, kemampuan setiap pasukan tidak boleh dipandang rendah. Semua pasukan pasti akan memasang impian untuk mara ke peringkat seterusnya termasuklah Negeri Sembilan, KL Plus dan PKNS.

“Contohnya Negeri Sembilan, sudah pasti mereka memberi tumpuan penuh dalam pertandingan kalah mati seperti Piala Malaysia dan ini dibuktikan apabila mereka melakukannya dalam kejohanan Piala FA musim ini,” ujarnya.

Tambahnya, pada awal musim, pasukannya pernah mengadakan perlawanan persahabatan dengan PKNS FC dan sekadar mencatatkan keputusan seri 1-1 serta diberi tentangan sengit.

“Sudah pasti mereka mempunyai semangat yang luar biasa apabila terpaksa berhadapan dengan tiga pasukan daripada Liga Super dalam saingan peringkat kumpulan Piala Malaysia ini.

“Saya fikir kita harus berada ditahap yang terbaik menghadapi situasi ini sekiranya ingin pergi jauh. Kita perlu ketepikan keputusan lalu, sebagai naib juara liga musim ini kerana ia sudah menjadi sejarah untuk kita.

Sathianathan yang baru kembali daripada bercuti sambil melakukan tinjauan suasana bola sepak di Australia berkata, saingan pertandingan Piala Malaysia sentiasa menjanjikan pertembungan yang sengit dan ia berbeza dengan kejohanan yang lain.

“Piala Malaysia merupakan satu pertandingan yang mencetuskan kelainan dari segi sambutan peminat bola sepak tempatan dan ianya penuh dengan kejutan,” katanya.

Skuad bola sepak Kelantan akan memulakan latihan harian di bulan puasa ini bermula 20 Ogos ini pada pukul 11 malam setiap hari di Stadium Sultan Muhammed Ke-IV, Kota Bharu.

Tiada ulasan: