KYD

KYD
KYD

WELCOME

Green Hornet

Khamis, 19 Ogos 2010

Tiga kelab ternama elak musibah


PARIS - Liverpool, Juventus dan Manchester City merupakan tiga kelab ternama yang cuba mengelak daripada tersingkir awal apabila mereka turun pada aksi pertama playoff Liga Europa awal pagi esok.

Roy Hodgson (gambar) yang berjaya membawa Fulham mara ke final musim lalu kini menghadapi tugas penting apabila mengemudi Liverpool berdepan kelab Turki, Trabzonspor.

Hodgson berkata, dia tetap akan menurunkan pemain tengah, Javier Mascherano untuk berdepan Trabzonspor biarpun pemain tersebut mahu berhijrah.

"Sudah tentu saya akan turunkan Mascherano untuk perlawanan ini. Dia masih pemain Liverpool dan saya harap dia akan terus bersama dengan kami.

"Bagi saya, dia akan terus dipilih untuk beraksi sehinggalah tiba suatu hari dia tidak lagi berada di kelab ini," kata Hodgson.

Liverpool dan Juventus mara ke pusingan ketiga kelayakan Liga Europa selepas mereka menamatkan saingan di tangga ketujuh liga domestik masing-masing.

Juventus berjaya menyingkirkan kelab Ireland, Shamrock Rovers untuk layak ke perlawanan playoff menentang kelab Austria, Sturm Graz awal pagi esok.

"Kami tidak akan pandang mudah pasukan lawan. Saya akan turunkan kesebelasan terbaik.

"Saya tidak pasti sejauh mana kami mampu pergi tetapi saya tak mahu meletakkan sebarang had," kata jurulatih Juventus, Luigi Delneri.

Sementara itu, City pula yang akan berdepan kelab Romania, FC Timisoara bakal menurunkan penyerang baru, Mario Balotelli yang dibeli dari Inter Milan.

Saingan untuk merebut tempat dalam kesebelasan utama City semakin sengit tetapi bagi penjaga gol, Shay Given, dia yakin kekuatan tersebut mampu membawa kelab itu melangkah lebih jauh dalam saingan Liga Europa musim ini.

"Berdasarkan kekuatan kami, saya berasakan kami merupakan salah satu pasukan pilihan tetapi kami tetap perlu turun beraksi dan membuktikannya,

Tiada ulasan: