KYD

KYD
KYD

WELCOME

Green Hornet

Khamis, 19 Ogos 2010

Pavlyuchenko penyelamat Spurs


PAVLYUCHENKO (kanan) serta Bassong (tengah) masing-masing menyumbang satu gol buat Spurs awal pagi semalam.


BERN, Switzerland - Roman Pavlyuchenko menyelamatkan maruah Tottenham Hotpsur daripada malu besar pada aksi pertama playoff Liga Juara-Juara awal pagi semalam.

Dalam pertemuan menentang Young Boys, Spurs tewas mengejut 2-3 kepada kelab kurang ternama dari Switzerland itu.

Bagaimanapun, Spurs harus berterima kasih kepada Pavlyuchenko apabila menjaringkan gol kedua pada minit ke-83.

Jaringan tersebut menghidupkan kembali perjuangan Spurs setelah mereka ketinggalan 0-3 hanya selepas beraksi 28 minit di padang rumput tiruan di Stadium Stade de Suisse.

Biarpun pada mulanya menganggap peluang ke saingan peringkat kumpulan tampak bakal berkubur, pengurus Spurs, Harry Redknapp kini yakin pasukannya masih mampu layak apabila mereka menanti kunjungan Young Boys di laman sendiri awal pagi Khamis depan.

"Jika dilihat, ia merupakan kekalahan yang agak memalukan. Ketika ketinggalan 0-3, kami mula berputus asa dan pemain kelihatan tidak gembira serta tidak yakin ketika di atas padang.

"Tetapi jaringan hebat Pavlyuchenko meletakkan kami kembali dalam persaingan. Saya kagum dengan kemampuannya," kata Redknapp.

Young Boys mendahului 3-0 hasil jaringan Senad Lulic pada minit keempat, Henri Bienvenu (13) dan Xavier Hochstrasser (28) sebelum Spurs merapatkan kedudukan menerusi Sebastien Bassong (42).

Dalam pada itu, Redknapp menegaskan, dia tidak bersetuju dengan penggunaan padang rumput tiruan untuk saingan Liga Juara-Juara.

"Saya lihat para pemain kurang gembira berlatih di atas padang ini. Bagaimanapun, Young Boys bermula dengan baik dan mereka banyak menekan kami

Tiada ulasan: