KYD

KYD
KYD

WELCOME

Green Hornet

Rabu, 18 Ogos 2010

'Kuda tua' julang United


PEMAIN tengah Manchester United, Paul Scholes (kanan) cuba merampas bola daripada pemain Newcastle United, Andy Carroll dalam aksi sulung Liga Perdana England di Old Trafford kelmarin. United menang 3-0.


LONDON - Pengurus Manchester United, Alex Ferguson memuji persembahan dua tonggak berpengalaman sku- ad kendaliannya itu, Paul Scholes dan Ryan Giggs.

Awal pagi semalam, anak- anak buah Ferguson berjaya mencatatkan kemenangan sulung dalam saingan Liga Perdana England musim ini apabila menewaskan Newcastle United 3-0 di Old Trafford.

Namun, apa yang menarik adalah gandingan Scholes, 35, dan Giggs, 36, di bahagian tengah yang dilihat berjaya mengucar-ngacirkan benteng pertahanan Newcastle.

Prestasi cemerlang yang ditunjukkan Scholes itu menyaksikan dia turut menjadi nadi utama kepada dua lagi jaringan yang dilakukan The Reds Devils termasuk gol ketiga menerusi Giggs.

"Scholes dan Giggs merupakan dua pemain yang memiliki bakat yang sungguh menakjubkan.

"Saya berharap akan ada pemain seperti mereka selepas ini. Kelibat dua pemain ini ternyata berjaya menghidupkan corak permainan kami.

"Scholes telah membuktikan segala-galanya. Keghairahannya untuk beraksi telah berjaya membantu kami mencatatkan kemenangan dan saya berharap dia mampu mengekalkan corak permainannya," jelas Ferguson.

Selain Giggs, penyerang, Dimitar Berbatov kembali membuktikan ketajaman penyudahnya apabila meledak gol pertama buat United sebe- lum Darren Fletcher menyumbangkan gol kedua

Tiada ulasan: