KYD

KYD
KYD

WELCOME

Green Hornet

Rabu, 18 Ogos 2010

Mascherano, Inter tiada jodoh


JAVIER Mascherano (kanan) perlu mencari kelab lain yang mampu membuat tawaran lebih tinggi jika dia berhasrat meninggalkan Liverpool.


LONDON - Impian perancang Liverpool, Javier Mascherano untuk menyarung jersi Inter Milan berke- mungkinan besar tidak akan menjadi kenyataan.

Ini kerana, jurulatih Inter, Rafael Benitez yang sebelum ini menyata- kan minatnya untuk membawa masuk kapten Argentina itu ke San Siro dilapor telah mendapatkan khidmat perancang muda Genoa, Giuseppe Sculli.

Sebelum ini, Mascherano yang dianggarkan bernilai £25 juta (kira-kira RM123.3 juta) berharap agar Inter mengemukakan tawaran bagi mendapatkan khidmatnya selepas memperoleh dana hasil penjualan penyerang, Mario Balotelli kepada Manchester City.

Bagaimanapun, Benitez tetap mahu menjadikan Sculli sebagai keuta- maannya memandangkan harga pemain itu yang lebih murah berbanding Mascherano.

Menurut satu sumber dalaman Inter, pihak pengurusan kelab tersebut hanya senggup mengeluarkan sekitar £15 juta (RM74.25 juta) sekiranya Benitez masih berminat untuk mendapatkan pemain berusia 26 tahun itu.

Namun, pengurus Liverpool, Roy Hodgson sudah pastinya tidak akan melepaskan Mascherano dengan begitu mudah kerana percaya yang pemain tersebut masih merupakan nadi utama buat The Reds.

Malah, jika Inter beranggapan Mascherano boleh dimiliki dengan harga yang murah, andaian tersebut meleset sama sekali kerana bekas pemain West Ham United ini masih mempunyai baki kontrak bersama Liverpoo

Tiada ulasan: