KYD

KYD
KYD

WELCOME

Green Hornet

Jumaat, 27 Ogos 2010

Kuyt nekad tinggalkan Anfield


KUYT (kanan) dan Mascherano kini dilamar jurulatih Inter, Rafael Benitez.


LIVERPOOL - Bintang Liverpool, Dirk Kuyt membuat kejutan apabila menyatakan hasrat untuk meninggalkan Anfield.

Bintang Belanda itu dikatakan mahu menyertai bekas pengurus Liverpool, Rafael Benitez yang kini membimbing kelab gergasi Itali, Inter Milan.

Perkembangan terbaru itu nyata menimbulkan kemarahan pengurus Liverpool, Roy Hudgson kerana Benitez sebe- lum ini telah berjanji tidak akan lagi mengganggu bekas-bekas pemain bimbingannya.

"Kedua-dua kelab masih meneruskan perbincangan tetapi Kuyt telah memberitahu Liverpool bahawa dia tidak mahu terlibat lagi dengan mereka kerana ini melibatkan karier dan kehidu- pannya.

"Tetapi itu bukan bermakna dia sedia meninggalkan kelab ini dengan apa harga sekalipun tetapi apabila kelab seperti Inter datang dengan tawaran, adalah perkara normal untuk difikirkan lebih lanjut," kata ejen Kuyt, Rob Jansen.

Hodgson ketika ini berdepan situasi sukar untuk mempertahankan Javier Mascherano setelah Inter kelmarin membuat tawaran rasmi dengan harga £20 juta (RM98 juta) dan pemain Argentina itu turut diintai Barcelona.

"Apabila Benitez meninggalkan kelab ini, dia telah menandatangani perjanjian bahawa dia tidak boleh mengambil pemain dari Liverpool dan saya rasa ia masih berkuat kuasa.

"Kami belum terima tawaran daripada mana-mana kelab untuk Kuyt. Jadi jelas berlaku urusan belakang tabir dengan ejen terus berbincang dengan pengurus Inter.

"Dengan ini kami tidak mengalu-alukan tawaran ini dan kami juga tidak menerima sebarang tawaran rasmi. Saya perlukan pemain, bukannya wang

Tiada ulasan: