KYD

KYD
KYD

WELCOME

Green Hornet

Isnin, 30 Ogos 2010

Lampard terlepas aksi kelayakan Euro


LAMPARD (kanan) terpaksa melupakan aksi pada kelayakan Euro.


LONDON – Frank Lampard dan John Terry tidak disenaraikan dalam skuad England menentang Bulgaria pada kempen Kelayakan Euro 2012 di Stadium Wembley, Jumaat depan.

Jurulatih Three Lions, Fabio Capello juga mungkin kehilangan Peter Crouch, Jermain Defoe, Bobby Zamora dan David Stockdale pada perlawanan tersebut.

Perancang Chelsea, Lampard akan menjalani pembedahan minggu ini bagi menga- tasi masalah hernia.

Lampard gagal menyempurnakan sepakan penalti ketika Chelsea menang 2-0 ke atas Stoke City dalam saingan Liga Perdana England kelmarin.

Pengurus The Blues, Carlo Ancelotti berkata: “Frank bermain dalam kesakitan minggu lepas tetapi telah menjalani rawa- tan dan bersedia untuk beraksi hari ini (kelmarin).

“Tetapi kecederaannya itu masih belum pulih sebenarnya dan dia perlu menjalani pembedahan. Frank pernah menjalani pembedahan ke atas kecederaan ini 10 tahun lalu.”

Bekas kapten England, Terry juga terlepas aksi pembukaan kempen kelayakan tersebut ekoran masalah hamstring.

Dia bermain kelmarin bagi mengisi keko- songan barisan pertahanan Chelsea, namun terpaksa direhatkan pada aksi England itu nanti.

Sementara itu, Crouch pula mengalami kecederaan tulang rusuk, rakan sepasukan- nya di Tottenham, Defoe pula menjalani pembedahan pangkal paha.

Dua bintang Fulham, Zamora dan Stockdale pula mungkin juga tidak tersenarai selepas mengalami kecederaan ketika pasu- kan mereka seri 2-2 dengan Blackpool kelmarin

Tiada ulasan: