KYD

KYD
KYD

WELCOME

Green Hornet

Isnin, 30 Ogos 2010

Wenger mula cakap besar





BLACKBURN - Arsene Wenger yakin kejayaan Arsenal menewaskan Blackburn 2-1 malam kelmarin bakal memaksa pasukan-pasukan lain lebih menghormati mereka dalam pemburuan gelaran Liga Perdana England musim ini.

Gol menerusi Theo Walcott dan Andrey Arshavin(gambar) telah membantu Arsenal mengatasi corak permainan fizikal Blackburn pada perlawanan tersebut.

"Jika kamu mempunyai cita-cita dalam saingan liga, kamu pasti mahu menang aksi di Blackburn ini. Jika tidak, kamu pasti tidak akan dihormati oleh pasukan lain kerana pertemuan dengan Black- burn merupakan ujian penting.

"Kami berjaya mendahului dengan jaringan hebat Walcott tetapi entah mengapa kami agak gementar selepas itu sehingga membenarkan Blackburn menyamakan kedudukan.

"Tetapi pada babak kedua, kami lebih tenang dan berjaya mengawal bola dengan baik serta menguasai perlawanan.

"Musim lalu kami mempunyai kenangan buruk di sini (tewas 1-2) dan kami tahu yang mereka bermain dengan cara yang kami tidak gemari. Sebab itulah kami tidak yakin untuk menanganinya," jelas Wenger.

Sementara itu, pengurus Blackburn, Sam Allar- dyce agak kecewa dengan dua kekalahan berturut- turut setelah pasukannya itu cemerlang menewaskan Everton pada aksi sulung sebelum ini.

"Kami kecewa kerana gagal mencapai kemenanagan biarpun kami beraksi agak baik. Hanya tiga mata setakat ini, ia meletakkan kami di bawah teka- nan.

"Saya sendiri kecewa kerana kami gagal meraih sebarang mata pada perlawanan ini kerana pada pandangan saya, kami memiliki banyak peluang ter- buka pada babak pertama.

"Namun, disebabkan kami gagal memanfaatkannya, kami terpaksa membayar dengan harga yang tinggi kerana pada suatu ketika, Arsenal cukup gah menguasai permainan

Tiada ulasan: