KYD

KYD
KYD

WELCOME

Green Hornet

Selasa, 3 Ogos 2010

Rooney sudah sedia gempur semula

LONDON - Wayne Rooney akan kembali menerajui jentera serangan Manchester United.

Penyerang sensasi England itu dijangka akan diturunkan dalam satu aksi pramusim menentang kelab Republik Ireland, Irish League XI di Stadium Aviva, Dublin esok.

Perkara tersebut disahkan sendiri oleh pengurus United, Alex Ferguson yang menjelaskan, beberapa lagi pemain yang beraksi ketika saingan kempen Piala Dunia bulan lalu turut akan diturunkan.

Selain Rooney, kapten Korea Selatan, Park Ji-sung, Nemanja Vidic, Michael Carrick dan bintang baru United, Javier Hernandez dijangka akan berada dalam kesebelasan utama The Red Devils.

Ia merupakan aksi pertama buat pemain- pemain tersebut dalam siri jelajah pramusim United selepas diberi rehat sebaik tamat Piala Dunia 2010 di Afrika Selatan bulan lalu.

Pemain sayap, Antonio Valencia turut dilapor bakal beraksi selepas pulih daripada masalah kecederaan buku lali yang dialaminya sebelum ini.

"Rooney, Ji-sung, Vidic dan Carrick telah pun kembali menjalani latihan bersama United dan kesemua mereka berada dalam prestasi terbaik untuk diturunkan.

"Valencia juga turut mempamerkan aksi terbaiknya ketika sesi lati- han dan memerlukan beberapa perlawanan pemanas badan sebelum berada pada tahap prestasi sebenarnya.

"Kesemua mereka pasti akan berada dalam skuad bersama-sama pemain baru kami, Chicha- rito (Hernandez)," jelas Ferguson.

Sementara itu, Ketua Pegawai Eksekutif United, David Gill tidak menolak kemungkinan yang Ferguson akan membawa masuk beberapa lagi muka baru ke Old Trafford sebelum pintu perpindahan pemain ditutup hujung bulan ini.

"Kami (United) sentiasa dalam pencarian bakat-bakat baru yang dilihat mampu memberikan impak kepada skuad dan sehingga pintu perpindahan ditutup, kami tetap akan memerhatikan perkembangan beberapa pemain.

"Namun, ketika ini masih belum ada pemain-pemain yang dirasakan perlu untuk dibawa masuk ke Old Traf- ford,

Tiada ulasan: