KYD

KYD
KYD

WELCOME

Green Hornet

Selasa, 3 Ogos 2010

Wenger yakini barisan tengah

WILSHERE (kanan) sudah cukup berpengalaman untuk beraksi dalam skuad utama Arsenal musim ini.


LONDON - Pengurus Arsenal, Arsene Wenger mengakui beliau tidak berhasrat untuk membeli seorang lagi pemain tengah bagi menguatkan skuad The Gunners musim ini.

Wenger berkata, ini kerana beliau cukup yakin dengan prestasi menakjubkan dua pemain muda The Gunners, Jack Wilshere dan Emma- nuel Frimpong.

Pada mulanya, Wenger merancang membawa seorang lagi pemain tengah sebelum musim perpindahan ditutup Ogos hujung Ogos ini kerana beliau tidak begitu yakin Wilshere dan Frimpong sudah cukup berpengalaman untuk beraksi dalam skuad utama.

Namun, ketika Cesc Fabregas yang masih berehat selepas Piala Dunia 2010 serta kecederaan yang melanda dua perancangnya, Abou Diaby dan Denilson, Wenger terpaksa menurunkan dua pemain remajanya ini ketika aksi Piala Emirates dan gembira dengan reaksi mereka.

Wilshere dan pemain kelahiran Ghana, Frimpong, kedua-duanya 18 tahun, bertindak cemerlang ketika berdepan pemain lebih berpengala- man, Gennaro Gattuso dan Clarence Seedorf ketika seri 1-1 dengan AC Milan, Sabtu lepas.

Ia diikuti dengan persembahan cemerlang serta ketenangan dua pemain ini dalam kejayaan 3-1 ke atas Celtic kelmarin, sekali gus membantu Arsenal mempertahankan gelaran kejohanan pramusim ini di Emirates.

"Pada awalnya saya tidak begitu yakin dengan Wilshere dan Frimpong mengemudi bahagian tengah tetapi mereka telah buktikan bahawa mereka mampu bermain di posisi itu," kata Wenger.

"Sebelum ini kami berura-ura membeli pemain baru pada musim perpindahan ini tetapi kami tidak akan melakukannya sekarang.

"Wilshere telah menjalankan tugasnya dengan baik. Pada usia 18 tahun, kamu perlu bersabar dengannya tetapi saya percaya dia lebih bagus berbanding tahun lepas.

Tiada ulasan: