KYD

KYD
KYD

WELCOME

Green Hornet

Selasa, 24 Ogos 2010

Sampdoria, Sheriff intai sejarah


IMBAS KEMBALI... Barisan pemain Sampdoria jelas kecewa selepas tewas 1-3 kepada Bremen pada aksi pertama playoff Liga Juara-Juara minggu lalu.


PARIS - Sampdoria dan Sheriff Tiras- pol mahu mencipta sejarah untuk layak ke saingan peringkat kumpulan Liga Juara-Juara musim ini.

Kini perlawanan kedua playoff Liga Juara-Juara yang akan berlangsung awal pagi esok bakal menjadi penentu kepada kedua-dua kelab tersebut.

Sampdoria tidak pernah bersaing pada peringkat kumpulan selain sudah lama tidak beraksi pada saingan tertinggi Eropah itu sejak mereka tewas kepada Barcelona pada final Piala Eropah 1992.

Kelab Itali itu perlu bangkit daripada kekalahan 1-3 kepada wakil Jerman, Werder Bremen pada perlawanan pertama playoff minggu lalu.

Penjaga gol Sampdoria, Ginaluca Curci berkata, dia masih berharap pasukan- nya akan mara dan keyakinan itu ditambah dengan kehadiran penyerang berbakat, Antonio Cassano.

"Satu gol di tempat lawan yang berjaya kami hasilkan minggu lalu membuatkan kami masih yakin dengan peluang kami. Selain itu, para penyokong kami akan menjadi pemain ke-12 di laman sendiri.

"Kami sebenarnya mampu menyaingi Bremen pada perlawanan pertama tersebut tetapi cuma kami gagal memanfaatkan peluang yang dimiliki. Jadi kami memang bersemangat untuk menghadapi perlawanan kedua ini," kata Curci.

Sementara itu, kelab Moldova, Sheriff mahu bangkit daripada kekalahan 0-1 kepada wakil Switzerland, Basel dengan mengharapkan bantuan penyokong di tempat sendiri.

Selepas 10 kali mencuba, Sheriff cukup berharap mereka mampu melangkah ke peringkat kumpulan untuk menjadi kelab pertama dari Moldova berjaya melakukannya.

Satu lagi pasukan, Hapoel Tel Aviv turut berhajat melangkah ke peringkat kumpulan buat kali pertama apabila mereka menanti kunjungan kelab Austria, Salzburg selepas menang tipis 3-2 pada aksi pertama di tempat lawan.

Pasukan yang berjaya melangkah ke suku akhir Piala UEFA 2002 itu sekali lagi mengharapkan penjaga gol mereka, Vincent Enyeama meneruskan kecemerlangan aksinya sewaktu kempen Piala Dunia 2010.

Namun jurulatih Salzburg, Huub Stevens pasti tidak mahu mengulangi kegagalan pada perlawanan playoff musim lalu setelah mereka disingkirkan satu lagi wakil Israe

Tiada ulasan: