KYD

KYD
KYD

WELCOME

Green Hornet

Rabu, 29 September 2010

Messi bakal beraksi semula




MOSCOW - Penyerang sensasi Barcelona, Lionel Messi (gambar) berkemungkinan akan diturunkan pada aksi menentang Rubin Kazan dalam saingan Liga Juara-Juara peringkat Kumpulan D awal pagi esok.

Messi yang juga merupakan Pemain Terbaik Dunia 2009 berada dalam senarai skuad 19 pemain yang dibawa jurulatih, Pep Guardiola bagi menghadapi perlawa- nan yang bakal berlangsung di Stadium Central Kazan itu.

Sebelum ini, penyerang antarabangsa Argentina itu telah mengalami masa- lah kecederaan pada pergelangan kaki kanannya dan terpaksa diketepi- kan dalam dua perlawanan yang membabitkan skuad The Catalan.

Dalam pada itu, Barcelona masih belum dapat melupakan 'mimpi ngeri' mereka berdepan Rubin Kazan sele- pas dikejutkan dengan keka- lahan 1-2 ditangan kelab tersebut di Nou Camp pada per- temuan dalam saingan yang sama musim lalu.

"Rubin Kazan berjaya mencatatkan kemenangan ke atas kami (Barcelona) di Nou Camp musim lalu dan disebabkan itu kami perlu berwaspada pada perlawanan itu nanti.

"Faktor cuaca dan ditambah dengan kekuatan pihak lawan membuatkan perlawanan tersebut bukan suatu tugas mudah buat kami untuk menghadapinya.

"Begitupun, prestasi kami ketika ini mampu menjadi ukuran yang mana kami berjaya mencatatkan kemenangan pada aksi pembukaan saingan Liga Juara-Juara musim ini, jelas Pengarah Sukan Barcelona," Andoni Zubizarreta.

Sementara itu, Rubin Kazan yang tewas 0-1 pada aksi pembukaan menentang FC Copenhagen, berazam untuk sekali lagi mengulangi penca- paian yang dilakarkan musim lalu selepas berjaya mencatatkan kemenangan ke atas Barcelona.

Pada pertemuan tersebut, Alexander Ryazantsev dan Gokdeniz Karadeniz muncul wira selepas masing- masing meledak satu gol bagi membantu kemenangan Rubin Kazan ke atas kelab gergasi Sepanyol tersebut.

"Kami (Rubin Kazan) semua berada pada prestasi terbaik menjelang perlawanan menentang Barcelona itu.

"Kami berjaya mencatatkan kemenangan dalam perlawanan terakhir saingan liga domestik dan ia sudah pasti memberikan suntikan semangat buat kami

Tiada ulasan: