KYD

KYD
KYD

WELCOME

Green Hornet

Rabu, 29 September 2010

Rooney tak disenarai bagi aksi menentang Valencia


ROONEY tidak berada dalam senarai Ferguson bagi menghadapi saingan Liga Juara-Juara menentang Valencia awal pagi esok.


LONDON - 'Ayam tambatan' Manchester United, Wayne Rooney tidak akan diturun- kan pada aksi menentang Valencia dalam saingan Liga Juara-Juara peringkat Kumpulan C awal pagi esok.

Rooney tidak berada dalam senarai skuad bimbingan Alex Ferguson itu yang akan berkunjung ke Stadium Mestalla bagi mengha- dapi pertemuan tersebut.

Pada Ahad lalu, The Red Devils mengesah- kan yang penyerang antarabangsa England itu telah mengalami kecederaan pada buku lalinya dan tidak akan cergas sepenuhnya untuk beraksi menentang kelab Sepanyol itu.

"Rooney tidak akan berlepas ke Sepanyol minggu ini (awal pagi esok) kerana Ferguson merasakan yang pemain-pemain lain mampu beraksi dengan baik biarpun dengan ketiadaannya," jelas sumber dalaman United.

Selain masalah kecederaan, Ferguson turut menganggap yang Rooney masih belum bersedia untuk menghadapi tugasan luar ekoran masalah rumahtangga dengan isterinya, Coleen selepas timbul dakwaan mengatakan yang pemain itu telah meniduri beberapa orang pelacur.

Dalam pada itu, perancang veteran United, Ryan Giggs turut terlepas aksi menen- tang Valencia itu selepas mengalami masalah kecederaan hamstring ketika The Red Devils seri 2-2 dengan Bolton Wanderers dalam saingan Liga Perdana England,

Tiada ulasan: