KYD

KYD
KYD

WELCOME

Green Hornet

Rabu, 1 September 2010

Milan lamar Robinho


ROBINHO ditemu bual oleh pihak media selepas menjalani ujian kesihatan di Milan semalam.


MILAN - Penyerang Manchester City, Robinho kini di ambang perpin- dahan sensasi ke AC Milan.

Kelab Itali itu dilapor telah menghantar ejen handalan mereka, Mino Raiola untuk membincangkan urusan peminjaman Robinho dengan yuran perpindahan penuh hanya dibayar pada penghujung musim ini.

Sebelum ini, Presiden Milan, Silvio Berlusconi telah membuat pengesahan bahawa kelab itu begitu berminat untuk mendapatkan khidmat Robinho.

"Jika pemain tertentu menarik minat kami dan mereka dapat memenuhi keperluan pasukan, kami sedia untuk mendapatkan seorang lagi pemain. Jika boleh, saya mahu- kan Robinho," kata Berlusconi.

Raiola turut bertindak sebagai ejen kepada Zlatan Ibrahimovic yang meninggalkan Barcelona untuk menyertai Milan secara pinja- man kelmarin.

Milan akan melengkapkan perpin- dahan terus Ibrahimovic apabila bersetuju untuk membeli penyerang Sweden itu dengan harga £20 juta (RM97.1 juta) pada penghujung musim ini.

Kelab gergasi Itali itu turut berharap agar mereka dapat melakukan perjanjian yang sama bagi mendapatkan Robinho dengan hanya perlu membayar jumlah yang sama kepada City pada penghujung musim ini.

Robinho, 26, menyertai City dari- pada Real Madrid dua tahun lalu dengan harga £32.5 juta (RM157.9 juta) tetapi telah dipinjamkan ke kelab Brazil, Santos pada musim lalu setelah tidak sehaluan dengan pengurus City, Roberto Mancini.

Andai perpindahan ke Milan itu berjaya direalisasikan, Robinho bakal membentuk gandingan mantap di jentera serangan kelab itu bersama-sama Ronaldinho, Alexandre Pato dan Ibrahimovic.

Tiada ulasan: