KYD

KYD
KYD

WELCOME

Green Hornet

Rabu, 1 September 2010

Perjuangan Harimau Muda bermula


ASPEK kecergasan menjadi keutamaan dalam setiap sesi latihan skuad Harimau Muda A sebelum berlepas ke Slovakia malam ini.


PERJUANGAN skuad Harimau Muda A bermula. Skuad bimbingan Ong Kim Swee itu akan berlepas ke Slovakia malam ini untuk mengharungi latihan selama tiga bulan di negara Eropah Timur itu.

Namun, berita sedih berlaku pada saat akhir ketika semua pemain sudah bersedia untuk memulakan misi penting itu.

Penyerang, A. Thamil Arasu, 19, terpaksa menarik diri pada saat akhir kerana tidak mahu meninggalkan ibunya yang menghidapi sakit jantung.

Tempatnya dalam skuad negara digantikan oleh pemain berusia 17 tahun, Nazirul Naim Che Hashim.

Ketiadaan Thamil dikatakan bakal membuka ruang buat penjaring terbanyak skuad Harimau Muda B pada saingan Liga Perdana musim ini, Ferris Danial Mat Nasir untuk me- nyerlah sepanjang tempoh tiga bulan di Slova- kia.

Ferris yang baru genap berusia 18 tahun pada 21 Ogos lalu berkata, dia bertekad untuk meneruskan rentak cemerlangnya ketika skuad B-21 negara itu mengharungi 16 perlawa- nan persahabatan di sana nanti.

"Saya baru menyertai skuad Harimau Muda B musim ini setelah mewakili Kelantan pada Liga Kementerian Pelajaran Malaysia tahun lalu. Pada awal saingan Liga Perdana musim ini, saya hanya beraksi sebagai pemain gantian.

"Tetapi pada perlawanan ke-12 menentang Shahzan Muda, saya mula diletakkan dalam ke- sebelasan utama dan berjaya muncul penja- ring terbanyak pasukan dengan 11 gol.

"Jadi, ini merupakan pengalaman pertama saya beraksi di Slovakia dan secara peribadi saya menyimpan hajat untuk menarik minat mana-mana kelab di sana," kata Ferris ketika ditemui Kosmo! di Majlis Sukan Negara (MSN), Bukit Jalil malam kelmarin.

Sementara itu, jurulatih Harimau Muda A, Ong Kim Swee menganggap tidak adil untuk beliau menilai Ferris serta beberapa pemain baru lain hanya berdasarkan dalam satu atau dua perlawanan di Slovakia nanti.

"Ini memang pendedahan baru kepada mereka setelah beraksi cemerlang dalam saingan liga domestik.

"Tetapi saya yakin mereka akan dapat beraksi dengan baik selepas tiga perlawanan pertama di Slovakia,

Tiada ulasan: