KYD

KYD
KYD

WELCOME

Green Hornet

Ahad, 19 September 2010

Syed Adney hero The Red Warriors



KETANGKASAN penjaga gol Kelantan, Syed Adney Syed Hussein (gambar) menepis bola sepakan penalti pada saat-saat akhir perlawanan berjaya menyelamatkan pasukan itu daripada berputih.

Pada aksi menentang Selangor PKNS di Stadium MBPJ, Kelana Jaya kelmarin, Kelantan berjaya membawa pulang tiga mata selepas menang 1-0.

Pengurus Pasukan Kelantan, Azman Ibrahim berkata, beliau mengucapkan tahniah kepada Syed Adney apabila berjaya menyelamatkan sepakan penalti kapten pasukan PKNS, Fadhil Mohd. Hashim pada minit ke-90.

Menurutnya, The Red Warriors mungkin tidak berada di tangga ke dua Kumpulan A selepas dua perlawanan sekiranya gagal mengutip tiga mata penuh.

"Kelantan memang lega walaupun mencatat kemenangan tipis 1-0 ke atas PKNS dalam perlawanan tersebut," katanya ketika dihubungiKosmo! semalam.

Dalam pada itu, beliau juga berbangga dengan semangat juang yang ditunjukkan oleh kesebelasan pemain apabila mereka tetap bermain dengan bersungguh-sungguh untuk memburu gol.

Katanya, semangat tinggi yang ditunjukkan oleh pemain membuah hasil apabila penyerang, Akmal Rizal Rakhli menjaring gol pada minit ke-73.

"Kelantan sepatutnya mencipta kemenangan dengan jaringan lebih besar tetapi banyak peluang keemasan di hadapan pintu gol lawan gagal disempunakan dengan baik oleh pemain," ujarnya.

Dalam pada itu, Azman mengakui jentera penyerang Kelantan sukar merobek gol lawan dalam dua perlawanan sebelum ini.

Sehubungan itu, katanya, beliau percaya Ketua Jurulatih Kelantan, B. Sathianathan dapat membuat percaturan lebih berkesan bagi menghadapi perlawanan selepas ini.

Selain itu, Azman berkata, empat pasukan dalam kumpulan A masih mempunyai peluang yang seimbang bagi merebut dua tempat terbaik selepas dua perlawanan sebelum ini.

Tiada ulasan: