KYD

KYD
KYD

WELCOME

Green Hornet

Khamis, 28 Oktober 2010

Hernandez selamatkan United


HERNANDEZ menjaringkan gol kemenangan United ketika mereka menewaskan Wolves 3-2 kelmarin.


LONDON - Javier Hernandez meledakkan gol kemenangan pada minit-minit terakhir untuk membantu juara bertahan, Manchester United menempah slot ke suku akhir Piala Liga kelmarin.
Pada perlawanan di Old Trafford itu, United menang tipis 3-2 ke atas Wolverhampton Wanderers pada aksi pusingan keempat.
Hernandez yang lebih dikenali sebagai Chicharito menjaringkan kedua-dua gol ketika United mencatat kemenangan dramatik ke atas Stoke City pada Sabtu lalu, sekali lagi menjadi penyelamat skuadThe Reds.
Meskipun masuk sebagai pemain gantian ketika perlawanan berbaki sembilan minit, penyerang kelahiran Mexico ini masih mampu untuk mempamerkan kehebatannya.
Penyerang berusia 22 tahun itu berjaya mengkucar-kacirkan benteng pertahanan lawan sebelum menjaringkan gol kemenangan pada minit ke-90.
Pengurus United, Alex Ferguson memuji persembahan Hernandez selepas membantu kelab gergasi England itu untuk memenangi gelaran Piala Liga buat kali ketiga berturut-turut.
"Kami cuba untuk melahirkan hero secepat yang mungkin di sini (United) tetapi dia (Hernandez) wajar untuk menerima pujian buat masa ini," kata Ferguson.
"Dia seorang pemain profesional yang hebat.
"Dia pemain pertama yang hadir ke lokasi latihan dan pemain terakhir yang meninggalkan tempat itu setiap hari. Jaringan yang dilakukan itu telah memberi banyak pujian.
"Apabila dia memasuki padang, kamu hanya perlu lihat sekiranya dia memperoleh peluang, dia tidak akan mempersia-siakannya.
Sebelum itu, United memperoleh dua gol masing-masing satu menerusi Bebe dan Park Ji-Sung manakala gol Wolves hasil jaringan George Elokobi serta Kevin Foley

Tiada ulasan: