KYD

KYD
KYD

WELCOME

Green Hornet

Khamis, 28 Oktober 2010

Mourinho lega Real ikat Murcia


BENZEMA (kiri) masih gagal beraksi dengan cemerlang bersama Real sejak berpindah dari Lyon musim lalu.


MADRID - Real Madrid sekadar seri tanpa jaringan dengan kelab divisyen tiga, Real Murcia pada aksi pertama pusingan keempat Piala Raja Sepanyol kelmarin.
Begitupun, keputusan itu sudah cukup untuk mengelak kelab gergasi Sepanyol itu daripada mencatat kekalahan yang memalukan selepas tewas kepada Alcorcon musim lalu.
"Saya gembira dengan pasukan ini," kata pengurus Real, Jose Mourinho.
"Mereka bermain dengan penuh semangat dan mahu memenangi perlawanan itu.
"Kritikan yang saya lakukan dituju kepada pemain yang tidak bekerja keras tetapi ia tidak berlaku pada perlawanan ini.
"Saya gembira dengan pasukan ini meskipun tidak berpuas hati dengan keputusan ini kerana saya seringkali mahukan kemenangan."
Pada perlawanan itu, penyerang antarabangsa Perancis, Karim Benzema gagal beraksi cemerlang.
Sebelum ini, laporan akhbar di Sepanyol mendedahkan, perlawanan itu dianggap sebagai peluang terakhir Benzema untuk kembali memikat hati Mourinho.
Benzema yang gagal beraksi cemerlang di Real sejak berpindah dari Lyon musim lalu, diberi tugas untuk menggantikan tempat Gonzalo Higuain.
Real yang kali terakhir memenangi trofi ini pada tahun 1993 memperoleh peluang terbaik untuk menjaringkan gol pada minit ke-31 tetapi rembatan kencang Esteban Granero terkena palang gol.
Dalam satu lagi perlawanan, Barcelona menang 2-0 ke atas Ceuta hasil jaringan pemain Scherer Andrade Maxwell dan Pedro (ke-25).
Begitupun Barca terpaksa membayar dengan harga yang tinggi untuk kemenangan itu apabila penyerang kelahiran Paraguay, Jeffren Suarez telah dikejarkan ke hospital selepas mengalami kecederaan bahu kiri.

Tiada ulasan: