KYD

KYD
KYD

WELCOME

Green Hornet

Jumaat, 22 Oktober 2010

Kedah optimis benam Kelantan


SKUAD Kedah berazam mencipta kejutan dengan membenam Kelantan pada aksi separuh akhir kedua Pialaq Malaysia di Stadium Sultan Muhammed IV, Kota Bharu malam esok.


RENTAK Kedah pada aksi separuh akhir pertama Piala Malaysia menentang Kelantan di Stadium Darul Aman, Alor Setar malam kelmarin dilihat serba tidak menjadi.
Semuanya gara-gara Kedah tidak dapat menampilkan barisan terbaik sehingga menyaksikan kedua-dua pasukan terikat dengan keputusan seri tanpa jaringan.
Dua tonggak pertahanan, Mohd. Sabre Mat Abu dan Khairul Helmi Johari tidak dapat beraksi kerana menjalani penggantungan perlawanan selepas mengumpul dua kad kuning.
Lebih malang, seorang lagi pemain pertahanan, Azmi Muslim mengalami kecederaan pada perlawanan tersebut sehingga terpaksa dikeluarkan pada minit ke-11.
Jurulatih Kedah, Ahmad Yusof mengakui, kehilangan beberapa pemain utama menjejaskan barisan pertahanan skuad Kenari itu.
“Kedah agak pincang kerana beberapa pemain utama tidak dapat beraksi.
“Kami bertambah pincang apabila Azmi dikeluarkan. Rakan-rakan sepasukannya agak terkejut dengan keadaan itu,” kata Ahmad sejurus selepas tamat perlawanan kelmarin.
Beliau berkata, jadual perlawanan yang ketat mendedahkan pemain kepada masalah kecederaan, sekali gus menje- jaskan persiapan pasukan.
Ia terbukti apabila Kelantan terpaksa menggunakan tiga pemain simpanan dalam tempoh 15 minit pertama perlawa- nan ekoran masalah kecederaan.
Tonggak pertahanan Kelantan, Azizi Mat Rose yang baru memulakan aksi selama dua minit terpaksa dikeluarkan dan tempatnya diganti oleh S. Subramaniam.
Namun, Subramaniam hanya sempat beraksi selama 12 minit sebelum dia dikeluarkan akibat kecederaan dan diganti dengan Mohd. Daudsu Jamaluddin.
Pemain tengah Kelantan, Mohd. Shakir Shaari yang turut mengalami kecederaan pula dikeluarkan pada minit ke- 12 dan diganti oleh Khairan Eroza Razali.
Ahmad mengakui, kegagalan memperoleh gol di laman sendiri menyukarkan Kedah ketika bertandang ke Kota Bharu bagi menghadapi aksi separuh akhir kedua Sabtu ini.
Bagaimanapun, Ahmad tetap yakin Kedah mampu meraih kemenangan seterusnya layak ke pentas final.
“Ia bukan mustahil (menang). Saya yakin Kedah mampu lakukan (menang),” katanya.
Tambahnya, persiapan Kedah akan lebih mantap apabila Sabre dan Khairul Helmi boleh diturunkan.
“Sebelum ini, Kedah mengalahkan Kelantan 1-0 pada saingan Liga Super di Kota Bharu. Kejayaan itu boleh dilakukan sekali lagi dengan kesungguhan, komitmen dan aksi cemerlang pemain Sabtu ini.

Tiada ulasan: