KYD

KYD
KYD

WELCOME

Green Hornet

Jumaat, 22 Oktober 2010

Rooney sudah nekad tinggalkan Old Trafford


ROONEY disisih dalam skuad utama United sejak beberapa perlawanan lalu.


LONDON - Wayne Rooney seakan-akan memberi 'lampu hijau' kepada Chelsea.
Dalam satu kenyataan terbuka kelmarin, penyerang Manchester United itu mengesahkan yang dia akan meninggalkan Old Traf- ford.
Bintang England itu menjelaskan, dia membuat keputusan sedemikian selepas gagal mendapat jaminan mengenai masa depan United daripada Ketua Ekseku- tif kelab itu, David Gill.
Isnin lalu, pengurus Chelsea, Carlo Ancelotti mendedahkan yang beliau berminat membawa Rooney ke Stamford Bridge.
Begitupun, skuad The Blues tidak akan menawarkan gaji melebihi £160,000 (RM784,428) kepada penyerang itu.
Rooney menegaskan, wang bukanlah isu sebenar yang mendorong dia meninggalkan United.
"Saya telah berjumpa dengan David Gill minggu lepas dan dia gagal memberi jaminan kepada saya tentang hala tuju pasukan ini," kata Rooney.
"Saya kemudian memberitahunya yang saya tidak akan menyambung kontrak baru dengan United.
"Pada perjumpaan Ogos lalu, saya ada bertanya mengenai jaminan tentang kemampuan kelab ini menarik minat pemain bertaraf dunia.
"Bagi saya, semuanya adalah tentang keupayaan memenangi sebanyak mungkin trofi ketika kelab ini dibimbing oleh Alex Ferguson.
"Oleh sebab itu, saya rasa persoalan yang saya cari selama ini akhirnya telah terjawab," katanya.
Kenyataan Rooney ini dikeluarkan sehari selepas pengurus United, Ferguson mengeluarkan kenyataan tentang isu ini.
Ferguson menuduh isu ini ditimbulkan oleh ejen Rooney selain menjelaskan wang telah menggelapkan mata penyerang England itu berbanding kesetiaan dan kepercayaan.

Tiada ulasan: