KYD

KYD
KYD

WELCOME

Green Hornet

Sabtu, 16 Oktober 2010

Rooney dalam situasi bahaya


ROONEY gagal menampilkan rentak terbaik dalam beberapa perlawanan sebelum ini.


LONDON – Karier Wayne Rooney bersama Manchester United mula tidak menentu ekoran tindakannya menyelar kenyataan pengurus The Red Devils, Alex Ferguson.

Sebelum ini, Rooney dilaporkan kurang senang dengan kenyataan yang dikeluarkan Ferguson yang mendakwa prestasinya merosot sejak mengalami kecederaan buku lali.

Disebabkan itu, Rooney tampil membalas kenyataan Ferguson apabila mengatakan dia tiada masalah dengan kecederaan buku lali yang dialaminya.

Kenyataan daripada penyerang berusia 24 tahun itu hadir selepas dia beraksi bersama England ketika skuad Three Lions mencatatkan keputusan seri tanpa jaringan dengan Montene- gro dalam saingan kelayakan Euro 2012, Rabu lalu.

Ternyata, kenyataan yang dikeluarkan Rooney turut mendapat sokongan daripada pegawai fisioterapi skuad England, Gary Lewin.

“Saya hanya boleh bercakap sepanjang tujuh hari Rooney menjalani latihan bersama kami. Dia tidak dilihat mempunyai sebarang masalah seperti yang didakwa (Ferguson) sebelum ini.

“Dia beraksi bersama United dua minggu sebelum dia menjalani latihan bersama England dan apa yang berlaku selepas itu adalah urusan dia dan kelab tersebut.

“Yang pasti, ketika dia bersama kami, tahap kecergasannya benar-benar berada pada tahap terbaik,” jelas Lewin.

Rooney telah diketepikan oleh Ferguson ketika menentang Valencia dalam saingan Liga Juara-Juara dan Sunderland pada Liga Perdana England baru-baru ini.

Kini, Rooney sudah pasti berdepan tugas sukar untuk mendapat keperca- yaan Ferguson apabila United dijadualkan menentang West Bromich Albion di Old Trafford malam ini.

Tiada ulasan: