KYD

KYD
KYD

WELCOME

Green Hornet

Khamis, 11 November 2010

Capello dapat 'lampu hijau'


CARROLL (kanan) bakal bermain untuk England pada aksi persahabatan menentang Perancis di Stadium Wembley, Rabu depan.


LONDON - Fabio Capello telah mendapat 'lampu hijau' untuk menyenaraikan penyerang Newcastle United, Andy Carroll dalam skuad kebangsaan England.
Kelmarin, Persatuan Bola Sepak England (FA) telah memberi kebenaran kepada Capello untuk menyenaraikan Carroll dalam skuad Three Lions pada aksi persahabatan menentang Perancis di Stadium Wembley, Rabu depan.
Sebelum ini, pengurus England itu bimbang hasratnya itu akan dihalang FA England kerana Carroll sering dikaitkan dengan masalah disiplin di luar padang.
Begitupun, Capello telah diberitahu bahawa dia boleh menyenaraikan penyerang skuad bawah 21 tahun (B-21) kebangsaan England itu dalam skuad kendaliannya.
Carroll berjaya mempamerkan aksi yang menakjubkan bersama Newcastle musim ini.
Malah ada pihak yang menyamakan Carroll dengan penyerang sensasi Chelsea, Didier Drogba, sekali gus mengaitkannya dengan perpindahan ke Stamford Bridge.
Bagaimanapun, dakwaan tersebut pantas dinafikan pengurus The Blues, Carlo Ancelotti yang menjelaskan bahawa Carroll masih belum mampu menyamai kualiti yang dimiliki Drogba selaku salah seorang penyerang terbaik dunia.
"Tidak dinafikan, Carroll merupakan seorang penyerang baik. Usianya masih muda dan dia perlu bekerja keras untuk menyamai tahap kemampuan yang dimiliki Drogba

Tiada ulasan: