KYD

KYD
KYD

WELCOME

Green Hornet

Khamis, 11 November 2010

Hajat skuad negara musnah


NORSHAHRUL (depan) diasak pertahanan Jepun, Yamamura Kazuya pada aksi Kumpulan A acara bola sepak Sukan Asia 2010 di Guangzhou, China semalam. Jepun menang 2-0.


HAJAT skuad bola sepak negara untuk menempah tempat lebih awal ke pusingan kedua tidak kesampaian. Semalam, mereka tewas 0-2 kepada Jepun dalam aksi kedua Kumpulan A acara bola sepak Sukan Asia 2010 yang berlangsung di Stadium Huadu, Guangzhou.
Andai seri atau menang pada aksi terakhir menentang China, peluang untuk mara adalah lebih terbuka selepas skuad bimbingan K. Rajagobal itu menang 2-1 ke atas Kyrgyzstan pada perlawanan pembukaan Isnin lalu.
Pada aksi semalam, ternyata Jepun lebih gah dengan reputasi sebagai pasukan No. 2 Asia berbanding Malaysia yang sekadar berada di ranking ke-27.
Pada aksi semalam, Malaysia turun tanpa Norhafiz Zamani Misbah dan Ahmad Fakri Saarani yang mengalami kecederaan serius ketika menewaskan Kyrgyzstan 2-1 pada Isnin lalu manakala S. Chanthuru masih belum pulih sepenuhnya.
Pada awal permainan, anak-anak buah Rajagobal itu mampu menyaingi rentak Jepun malah lambungan Norshahrul Idlan Talaha pada minit ke-10 hampir disudahkan dengan baik oleh S. Kunanlan namun penjaga gol, Shunsuke Ando bijak menghalangnya.
Begitupun, Jepun berjaya memperoleh gol pertama pada minit ke-25 menerusi rembatan Kensuke Nagai setelah percubaan awal Keigo Higashi yang ditampan penjaga gol, Khairul Fahmi Che Mat gagal dikeluarkan barisan pertahanan.
Malaysia nyaris menyamakan kedudukan pada penghujung separuh masa pertama tetapi tandukan penyerang berusia 20 tahun, Izzaq Faris Ramlan hasil hantaran lintang Safiq Rahim dari sebelah kanan berjaya ditepis keluar oleh Ando.
Jepun bagaimanapun terus selesa dengan gol kedua pada minit ke-63 menerusi gerakan yang cukup kemas dan menarik sebelum Hotaru Yamaguchi
menanduk kencang lambungan Nagai dari sebelah kiri.
Jurulatih kebangsaan, Rajagobal berkata, ia merupakan satu perlawanan yang cukup sukar memandangkan Malaysia turun tanpa enam tonggak utama yang tidak dibawa ke Guangzhou kerana cedera.
“Bukan saja enam pemain itu, saya juga tidak dapat turunkan Zamani, Fakri dan Chanthuru. Jika tidak, saya rasa kami mampu memberi tentangan.
“Apa pun saya tetap bangga dengan para pemain dan mereka wajar diberikan kredit atas usaha keras sepanjang perlawanan serta mampu bertahan dengan baik

Tiada ulasan: