KYD

KYD
KYD

WELCOME

Green Hornet

Khamis, 11 November 2010

Redknapp selar pengadil


GYAN (kanan) meledakkan gol penyamaan Sunderland ketika seri 1-1 dengan Tottenham awal pagi semalam.


LONDON - Harry Redknapp menyalahkan pengadil perlawanan selepas Tottenham Hotspurs seri 1-1 dengan Sunderland pada aksi Liga Perdana England awal pagi semalam.
Redknapp tidak dapat mengawal kemarahan selepas pengadil final Piala Dunia 2010, Howard Webb tidak menghadiahkan sepakan penalti kepada Spurs.
Sebaliknya David Bentley yang dijatuhkan oleh Boudewijn Zenden telah dituduh berlakon.
Selain itu, Redknapp juga tidak berpuas hati selepas Webb hanya memberikan kad kuning kepada pemain tengah Sunderland, Lee Cattermole yang mengkasari Luka Modric.
"Ia adalah satu sepakan penalti, secara terang-terangan penalti. Apa lagi. Saya telah melihat tayangan video insiden itu.
"Dia (Webb) tidak memperoleh apa-apa sekiranya menentang Tottenham atau sesiapa sahaja tetapi bagaimana dia melihat situasi itu. Saya tidak pernah mengkritik pengadil, ia tidak pernah berlaku.
"Tetapi ia adalah sepakan penalti malam ini (awal pagi semalam). Sekiranya kamu memperoleh penalti, ia mungkin memberikan satu perbezaan yang besar.
Dalam masa yang sama, Redknapp meradang dengan cara Webb menangani insiden antara Cattermole dan Modric.
Pada perlawanan itu, Asamoah Gyan menjadi penyelamat Sunderland apabila meledakkan gol penyamaan pada minit ke-67, tiga minit selepas Rafael van der Vaart meletakkan Spurs di depan.
Dalam satu lagi perlawanan, Stoke City berjaya menewaskan Birmingham City 3-2 hasil jaringan kemenangan menerusi Dean Whitehead pada minit ke-85.

Tiada ulasan: