KYD

KYD
KYD

WELCOME

Green Hornet

Jumaat, 7 Januari 2011

Ancelotti tak takut dipecat


WOLVERHAMPTON - Pengurus Chelsea, Carlo Ancelotti tidak takut dipecat meskipun dia dianggap sebagai punca yang menyukarkan peluang skuad The Blues bagi mempertahan gelaran Liga Perdana England musim ini.
Pada aksi di Stadium Molineux awal pagi semalam, skuad kendalian Ancelotti tewas mengejut 0-1 kepada Wolverhampton Wanderers.
Kekalahan itu menyebabkan Ancelotti berdepan kemungkinan dipecat selepas Chelsea hanya memenangi satu daripada sembilan perlawanan terakhir liga, sekali gus menyebabkan mereka ketinggalan sembilan mata di belakang pendahulu, Manchester United.
Kekalahan kepada Wolves yang menghuni kedudukan tercorot liga sebelum perlawanan itu terus memberi tekanan kepada Ancelotti.
Begitupun, Ancelotti menegaskan, dia tidak takut dengan reaksi melampau pemilik Chelsea, Roman Abramovich yang dilapor mahu memecatnya.
"Adakah saya akan terkejut sekiranya saya dipecat? Ya. Sudah tentu ia bukan keputusan saya tetapi saya berharap untuk meneruskan tugas ini," kata Ancelotti.
"Saya suka untuk terus kekal di sini, saya mempunyai hubungan yang baik dengan para pemain dan pengursan kelab. Saya tidak takut dengan jawatan saya. Saya hanya bimbang kerana pasukan tidak mencipta keputusan yang baik.
"Sudah tentu kami tidak cukup hebat buat masa ini tetapi pasukan mempunyai skill, kemampuan dan personaliti untuk bergerak ke depan. Adalah penting untuk kekal kompak dan bekerjasama."
Ketika ini, tidak ada jaminan untuk Chelsea menamatkan saingan dalam kelompok empat terbaik seterusnya melayakkan mereka beraksi secara automatik dalam saingan Liga Juara-Juara musim depan.
"Ia satu lagi kekalahan tetapi saya fikir kami perlu terus bermain. Kami perlu bekerja keras, kekal fokus dan kami perlu bersaing untuk gelaran itu.
"Terdapat jurang yang besar tetapi kini perkara yang paling penting adalah kembali memenangi perlawanan dan bertarung pada setiap perlawanan.
"Buat masa ini, kami belum kehilangan apa-apa. Sudah tentu sukar untuk kembali bersaing dalam Liga Perdana England tetapi kami masih mempunyai Piala FA dan Liga Juara-Juara. Apa yang lebih penting, kami perlu bergerak ke depan,

Tiada ulasan: