KYD

KYD
KYD

WELCOME

Green Hornet

Isnin, 3 Januari 2011

Reina setia di Anfield




LONDON - Penjaga gol Liverpool, Pepe Reina (gambar) menafikan spekulasi yang mengatakan dia bakal meninggalkan kelab Liga Perdana England itu.
Sebaliknya Reina menegaskan, dia tetap menghormati kontraknya bersama skuad The Reds.
Reina, 28, sudah beberapa kali dikaitkan dengan spekulasi perpindahan dari Anfield sejak musim panas lalu.
Selain Manchester United, Arsenal juga dilaporkan berminat untuk mendapatkan penjaga gol Sepanyol itu.
Meskipun Reina menandata- ngani kontrak baru selama enam tahun pada April lalu, ada khabar angin yang mengatakan terdapat satu klausa dalam kontrak itu yang yang memboleh- kan dia meninggalkan kelab tersebut.
"Saya letih apabila dikaitkan dengan khabar angin akan bersama beberapa pasukan lain di England dan luar negara," katanya.
"Saya adalah pemain yang berpegang pada janji dan komitmen. Saya menghormati kontrak saya di Liverpool.
"Cerita mengenai tawaran ini tidak betul. Saya belum bercakap dengan sesiapa dan saya 100 peratus adalah pemain Liverpool.
"Sejak saya berada di sini, saya telah memiliki kesabaran yang kuat dan lebih daripada apa yang saya fikirkan di Sepa- nyol.
"Liverpool adalah sebuah eklab yang ditakuti, ia sangat istimewa. Penjaga penjaga gol Liverpool adalah satu keistimewaan. Mulai sekarang, saya hanya mahu memena- ngi trofi bersama mereka." 

Tiada ulasan: