KYD

KYD
KYD

WELCOME

Green Hornet

Sabtu, 26 Februari 2011

Chelsea tidak mahu pulang tangan kosong



CECH membakar semangat rakan-rakan sepasukannya untuk memburu trofi Liga Juara-Juara musim ini.


LONDON - Penjaga gol Chelsea, Petr Cech menegas- kan bahawa skuad The Blues tidak mahu mengakhiri saingan musim ini dengan tangan kosong.
Selepas misi untuk mempertahankan kejuaraan Liga Perdana England dan Piala FA musim lalu gagal, Chelsea hanya ada satu peluang sahaja lagi untuk menjulang trofi kejuaraan.
Ketika ini, prestasi anak-anak buah Ancelotti dalam saingan Liga Juara-Juara tampak lebih konsisten jika dibandingkan dengan saingan liga domestik.
Buktinya, skuad The Blues hanya selangkah sahaja lagi untuk mara ke peringkat suku akhir selepas ber- jaya mencatatkan kemenangan 2-0 ke atas FC Copen- hagen pada aksi pertama pusingan kedua Liga Juara- Juara.
"Saingan Liga Juara-Juara merupakan motivasi terbaik buat kami. Apabila kamu tidak beraksi dengan baik dan reaksinya sudah pastilah tidak baik.
"Contohnya seperti minggu lalu, apabila kami tersingkir daripada saingan Piala FA dan ia bukan me- rupakan keputusan yang kami mahukan.
"Sebab itu, saingan Liga Juara-Juara adalah matla- mat utama kami ketika ini.
"Lagipun Chelsea masih belum pernah memenangi gelaran juara Liga Juara-Juara dan kami mahu me- realisasikannya musim ini," jelas Cech.
Dalam saingan liga domestik pula, Chelsea kini menghuni tangga kelima dengan mengumpul 45 mata, 12 mata di belakang Manchester United.
United dijadual berkunjung ke Stamford Bridge bagi berdepan Chelsea dalam saingan liga awal pagi Rabu depan.
"Kami ada beberapa hari lagi untuk melakukan per- siapan sebelum turun menentang United dan kami sudah pasti akan cuba sedaya upaya untuk merapat- kan jurang mata dengan mereka," kata Cech. - Agensi

Tiada ulasan: