KYD

KYD
KYD

WELCOME

Green Hornet

Rabu, 9 Februari 2011

Fabregas pula jadi sasaran Chelsea


FABREGAS (kiri) dilaporkan bakal menjadi buruan pemilik Chelsea, Abramovich pada musim panas ini.


LONDON - Selepas Fernando Torres, kini giliran Cesc Fabregas pula dilaporkan bakal menjadi buruan Roman Abramovich. Pemilik jutawan kelab Chelsea itu dikatakan mahu mendapatkan Fabregas dengan harga £50 juta (RM245 juta) pada musim panas nanti, sekaligus merampas kapten Arsenal itu daripada tangan Barcelona.
Hajat Abramovich ini adalah satu lagi kejutan selepas Chelsea telah pun berjaya membawa Fernando Torres dari Liverpool dengan harga yang sama.
The Blues menganggap perancang Sepanyol itu adalah gandingan paling ideal buat Frank Lampard di bahagian tengah.
Namun Abramovich mungkin berdepan tugas sukar untuk memujuk The Gunners melepaskan tonggak utama mereka itu yang pernah meminta kebenaran untuk menyertai Barcelona.
Pengurus Arsenal, Arsene Wenger meletakkan harga £60 juta (RM294 juta) ke atas Fabregas bagi menghalang kelab Catalan itu dan akhirnya berjaya memujuk kaptennya untuk kekal di Emirates.
Fabregas pula agak terkilan kerana Barca tidak bersungguh-sungguh untuk menyakinkan Arsenal supaya menjualnya sedangkan dia telah mengambil langkah besar dengan meminta Wenger melepaskannya.
Peluang untuk pulang beraksi di negaranya bersama pemain hebat dunia seperti Gerard Pique, Andres Iniesta dan Lionel Messi sukar untuk dilepaskan Fabregas

Tiada ulasan: