KYD

KYD
KYD

WELCOME

Green Hornet

Khamis, 17 Februari 2011

Rentak T-Team masih sumbang, mana 3 serangkai???



YUNUS (kanan) akan pastikan T-Team bangkit dalam usaha mengubah reputasi dalam liga.



APA sudah jadi dengan pasukan T-Team?
Pasukan bertaraf kelab yang dicanang bakal menggegar pentas Liga Super itu dilihat seperti tidak berselera untuk menghadapi saingan musim ini.
Sekalipun ‘menang’ dalam kontroversi melibatkan pembelian tiga bekas pemain Kelantan, namun kelab dari Terengganu itu masih kempunan untuk memenangi sebarang perlawanan setakat ini.
Malah, reputasi skuad kendalian Yunus Alif itu juga semakin hari semakin tercalar selepas hanya mengutip satu mata daripada empat perlawanan untuk menduduki tangga kedua tercorot liga.
Persoalannya, adakah percaturan yang dibuat pengurusan tertinggi T-Team musim ini benar-benar tidak menjadi atau ada punca lain di sebalik prestasi memalukan itu?
“Kami tidak menghadapi sebarang masalah, tetapi mungkin faktor terlalu kerap beraksi di gelanggang lawan sehingga menyebabkan pemain keletihan menjadi punca kami gagal bermain dengan baik,” jelas Yunus kepada Kosmo! semalam.
Bagaimanapun, Yunus tanpa mahu berselindung tetap mengakui bahawa psikologi para pemainnya ketika ini sangat terjejas.
Katanya, tewas tiga perlawanan berturut-turut dan seri 1-1 dengan Kedah pada perlawanan pertama lalu bukanlah satu rekod yang baik untuk difikirkan oleh setiap pemain.
“Semua kena ingat bahawa kami belum lagi bermain di gelanggang sendiri (Stadium Sultan Ismail Nasiruddin Shah, Kuala Terengganu) dalam empat perlawanan ini.
“Jadi, ia sedikit memberi kesan kepada kecergasan pemain apabila kami perlu bertandang ke gelanggang lawan dalam tempoh masa yang singkat,” katanya lagi.
Menurut Yunus lagi, apa yang difikirkannya ketika ini adalah mencari kemenangan pertama bagi menyuntik semangat baru di kalangan pemain-pemainnya.
Menambahkan lagi keyakinannya adalah berita kehadiran semula penjaga gol, Syamsuri Mustafa yang dijangka kembali mengisi posisi utama selepas tidak beraksi dalam empat perlawanan awal.
“Saya tidak mahu mengulas mengenai prestasi satu-satu pemain walaupun saya akui pasukan ini memiliki ramai pemain berpengalaman.
“Apa yang penting adalah kami perlu mencari kemenangan pertama yang mana ia akan menjadi titik kebangkitan kepada kami,” ujarnya.
Sesuatu yang menarik, Yunus mahu menjadikan juara Piala Malaysia, Kelantan sebagai mangsa pertama kepada kebangkitan anak buahnya apabila dua pasukan itu bertemu pada aksi awal Piala FA esok.
“Kalau ikutkan jadual, kami akan bermain di gelanggang sendiri menentang Kelantan Khamis ini dan saya harap kami mampu meraih kemenangan,” jelas Yunus.
Awal musim ini, T-Team mencuri perhatian peminat apabila berjaya mengikat Indra Putra, Nor Farhan dan Azizi Matt Rose.

Tiada ulasan: