KYD

KYD
KYD

WELCOME

Green Hornet

Isnin, 5 Julai 2010

Nasib berbeza 2 bintang



CAPE TOWN: Ketika perlawanan suku akhir antara Jerman menentang Argentina di Piala Dunia, seorang pemain meraikannya dengan kegembiraan manakala seorang lagi menangis.

Namun, sebilangan peminat sudah mampu meramalkan siapa yang menang dan kalah sebelum perlawanan bermula.


Pemain Argentina, Lionel Messi melangkah ke kejohanan itu sebagai penyerang terbaik dunia Fifa dan seorang yang hebat, manakala pemain veteran Jerman, Miroslav Klose pula dianggap sebaliknya selain dinobatkan menunggu saat pencen dan makin hilang sentuhan.


Bagaimanapun, penyudah Klose memberi lebih banyak pulangan kepada Jerman berbanding larian dan hantaran Messi buat Argentina yang membantu pasukan Jerman meraih kemenangan mudah 4-0.


Klose meraikan kerjayanya dalam arena bola sepak dengan catatan gol ke-14 di Piala Dunia menerusi aksi memukau manakala Messi hanya mampu menatap kekalahan di padang rumput dengan tangan kirinya di pinggul sebelum menangis.


Klose, 32, kini di tangga kedua senarai penjaring terbanyak Piala Dunia sepanjang zaman di belakang pemain Brazil, Ronaldo.


“Ini adalah penghargaan besar buat saya, dan terima kasih kepada pasukan kerana disebabkan mereka, saya banyak berpeluang menjaringkan gol.


“Saya lebih gembira menjadi juara dunia berbanding membuat hantaran kepada orang lain,” kata Klose.


Berbeza pula dengan Messi yang gagal menyumbang walau satupun jaringan gol di kejohanan ini dan hanya menjaringkan satu gol daripada sembilan perlawanan Piala Dunia.


Messi berjaya merangkul beberapa gelaran bersama Barcelona. Walaupun, cintanya lebih kepada Argentina, namun dia tidak pernah sekalipun menikmati gelaran sebagai juara untuk pasukan negaranya itu.


Walaupun statusnya sebagai pemain hebat Barcelona tidak disangkal, namun dia perlukan kemenangan di Piala Dunia untuk menjadi legenda sebenar bola sepak.


http://malaysia.youthsays.com/singerlee/Nivea-You-Wow-You-Rock

Seiring pemain England, Wayne Rooney dan Portugal, Cristiano Ronaldo, dia kini tersingkir daripada senarai bintang Piala Dunia Afrika Selatan bulan ini. Bukan setakat itu saja, Messi turut terpinggir daripada perlawanan separuh akhir.


Jika empat tahun lalu, beliau hanyalah pemain gantian tapi kini, bintang berusia 23 tahun itu adalah ikon untuk perlawanan dunia tahun ini di sokong imej jurulatihnya adalah Diego Maradona iaitu bekas bintang terhebat suatu ketika dulu.


Walaupun, Messi awalnya memberi inspirasi kepada Argentina, namun tiada jaringan gol yang dihasilkan. Lebih-lebih lagi ketika menentang Jerman, Messi turut mengecewakan pasukannya.


“Messi gagal bermain. Ini adalah kerja sepasukan yang terbaik,


Tiada ulasan: