KYD

KYD
KYD

WELCOME

Green Hornet

Isnin, 16 Ogos 2010

Chelsea perlu sedikit masa lagi


DROGBA meledakkan hatrik untuk membantu Chelsea membelasah West Brom 6-0 awal pagi semalam.


LONDON - Carlo Ancelotti yakin Chelsea akan mencapai kemuncak prestasi dalam tempoh dua minggu lagi.

Kehadiran Ramires dilihat bakal melengkapkan penampilan skuadThe Blues yang membuka tirai Liga Perdana England dengan membelasah West Brom 6-0 awal pagi semalam.

Pada pertemuan itu, skuad bimbingan Ancelotti mempamerkan aksi penuh bergaya dalam usaha mempertahankan kejuaraan musim lalu apabila Didier Drogba meledak hatrik, Florent Malouda menyumbang dua gol manakala satu lagi gol dijaringkan Frank Lampard.

Sebelum ini, Ancelotti gusar barisannya itu belum bersedia menghadapi kempen musim ini setelah mereka tewas 1-3 kepada Manchester United pada aksi Perisai Komuniti minggu lalu.

Kini dengan kehadiran Ramires daripada Benfica yang sedia untuk beraksi pada perlawanan menentang Wigan hujung minggu ini, Ancelotti yakin lebih banyak peningkatan akan dipamerkan Chelsea selepas ini.

"Ini adalah mesej untuk kami, bukan kepada pasukan lain. Kami telah mengharungi pra musim yang sukar tetapi kini semuanya nampak baik. Tiada apa yang istimewa, kami cuma buat kerja kami.

"Kami sedar masalah akan timbul apabila memberi cuti panjang kepada pemain yang beraksi pada Piala Dunia 2010. Tapi mereka memerlukan tempoh pemulihan.

"Ashley Cole, Lampard dan John Terry mampu meningkatkan prestasi mereka. Dalam tempoh dua minggu lalu, mereka akan cergas 100 peratus," kata Ancelotti.

Ditanya tentang isu pembayaran bonus pemain, Ancelotti berkata: "Saya tak cakap dengan pemain hal itu. Saya tak berminat. Ia antara pemain dan pemilik kelab. Saya tak rasa mereka tidak gembira."

Sementara itu, pengurus West Brom, Roberto di Matteo berkata, barisan pemainnya perlu segera menampilkan peningkatan jika tidak mahu mereka kembali turun ke saingan Liga Kejuaraan musim depan.

"Kami terpaksa berdepan juara bertahan pada hari pertama dan kami sedar ia tugas sukar. Biarpun jumlah jaringan ini sukar diterima, tapi tak banyak pasukan yang pulang berjaya dari Stamford Bridge," katanya.

Tiada ulasan: