KYD

KYD
KYD

WELCOME

Green Hornet

Isnin, 16 Ogos 2010

Sevilla kejutkan Barcelona



KANOUTE meledakkan dua gol untuk membantu Sevilla menewaskan Barcelona 3-1 pada aksi pertama Piala Super Sepanyol awal pagi semalam.


MADRID - Sevilla bangkit daripada ketinggalan untuk menewaskan Barcelona 3-1 pada aksi pertama Piala Super Sepanyol awal pagi semalam.

Barcelona turun tanpa lapan pemain Sepanyol iaitu Victor Valdes, Gerard Pique, Carles Puyol, Andres Iniesta, Sergio Busquets, Xavi Hernandez, Pedro Rodriguez dan David Villa yang akan beraksi menentang Mexico pertengahan minggu lalu.

Penyerang Sweden, Zlatan Ibrahimovic berjaya meletakkan Barcelona di hadapan pada minit ke-20 selepas bijak menyudahkan hantaran Maxwell.

Begitupun Sevilla bangkit untuk mendominasi separuh masa kedua dengan penyerang Brazil, Luis Fabiano berjaya menyamakan kedudukan pada minit ke-60.

Selepas itu, Lionel Messi masuk menggantikan Ibrahimovic tetapi bintang Argentina itu dibayangi kehebatan penyerang veteran, Freddie Kanoute yang meledak dua gol untuk memberi Sevilla kelebihan menjelang aksi kedua Sabtu ini.

Kanoute menjaringkan gol kedua Sevilla pada minit ke-74 apabila dia menyudahkan hantaran jauh Negredo menewaskan penjaga gol Barcelona, Ruben Mino.

Gol ketiga Sevilla diperoleh pada minit ke-83 selepas hantaran lintang Diego Perotti ditanduk kemas Kanoute

Tiada ulasan: