KYD

KYD
KYD

WELCOME

Green Hornet

Isnin, 16 Ogos 2010

Rooney bergelut untuk sembuh


ROONEY (kanan) masih belum pulih daripada kecederaan hamstring yang dialaminya pada Rabu lalu.


LONDON - Penyerang Manchester United, Wayne Rooney dilaporkan belum pasti akan beraksi pada perlawanan sulung Liga Perdana England menentang Newcastle United awal pagi esok.

Rooney masih bergelut untuk pulih daripada kecederaan hamstring yang dialaminya ketika membantu England menewaskan Hungary 2-1 pada aksi persahabatan antarabangsa di Stadium Wembley, Rabu lalu.

Meskipun Rooney telah menjalani rawatan intensif sejak pulang ke United, Khamis lalu, dia belum pasti akan bermain pada aksi menentang Magpies di Old Trafford itu.

Kecederaan yang menimpa Rooney ini telah mencetuskan kerisauan kepada pengurus United, Alex Ferguson.

Pada Jun lalu, Ferguson menjadi berang selepas dituduh menjadi punda Rooney mempamerkan persembahan yang buruk pada pusingan akhir Piala Dunia 2010 di Afrika Selatan.

Pemain Terbaik Persatuan Pemain Bola Sepak Profesional England (PFA) itu telah meledakkan 34 gol daripada 44 penampilan untuk The Reds musim lalu.

Tetapi dia gagal menjaringkan sebarang gol sejak mengalami kecederaan pergelangan kaki ketika United tewas kepada Bayern Munich pada aksi Liga Juara-Juara pada akhir Mac lalu.

United terpaksa menurunkan Rooney pada pertemuan kedua menentang kelab gergasi Jerman itu tetapi dia tidak memberikan impak kerana masih belum pulih sepenuhnya.

Penyerang berusia 24 tahun itu juga tidak meledakkan gol sepanjang empat perlawanan di Afrika Selatan

Tiada ulasan: