KYD

KYD
KYD

WELCOME

Green Hornet

Isnin, 16 Ogos 2010

Liverpool hampa


PENYERANG Liverpool, Dirk Kuyt (tengah) diasak dua pemain Arsenal, Andriy Arshavin (kanan) dan Marouane Chamakh pada aksi Liga Perdana England di Anfield semalam. Liverpool dan Arsenal seri 1-1.


LIVERPOOL – Liverpool kempunan untuk meraih tiga mata penuh pada aksi sulung Liga Perdana England apabila sekadar seri 1-1 dengan Arsenal di Anfield semalam.

Namun skuad bimbingan Roy Hodgson itu wajar diberi pujian kerana mereka beraksi dengan 10 pemain sepanjang separuh masa kedua setelah Joe Cole dilayangkan kad merah pada penghujung babak pertama.

Bagaimanapun, Liverpool mengejutkan Arsenal apabila memperoleh gol pertama hanya seminit selepas babak kedua bermula menerusi rembatan kencang David Ngog yang gagal diselamatkan penjaga gol, Manuel Almunia.

Usaha berterusan Arsenal yang melakukan serangan demi serangan akhirnya berhasil pada minit ke-90 setelah penjaga gol Liverpool, Pepe Reina gagal menangkap kemas bola percubaan Marouane Chamakh.

Pada masa kecederaan, Arsenal turut beraksi dengan 10 pemain setelah Laurent Koscielny dilayangkan kad kuning kedua.

Sementara itu, penyandang juara, Chelsea seakan-akan mahu memberi amaran awal kepada barisan pencabar mereka musim ini.

Skuad The Blues itu membuka tirai kempen liga dengan penuh bergaya apabila membenam West Brom 6-0.

Pada aksi di Stamford Bridge itu, Didier Drogba meledak hatrik, Florent Malouda menyumbang dua gol manakala satu lagi gol dijaringkan oleh Frank Lampard.

Tiada ulasan: