KYD

KYD
KYD

WELCOME

Green Hornet

Sabtu, 21 Ogos 2010

Cole belum temui rentak




COLE masih gagal memperlihatkan sentuhan sebenarnya sejak berhijrah dari Chelsea musim ini.


LONDON - Prestasi hambar terus menghantui bintang baru Liverpool, Joe Cole.

Awal pagi semalam, bekas bintang Chelsea itu gagal menyempurnakan sepakan penalti pada aksi menentang kelab Turki, Trabzonspor dalam aksi pertama playoffLiga Europa di Anfield.

Dengan ketiadaan kapten, Steven Gerrard yang direhatkan, tugas untuk mengambil sepakan penalti diserahkan kepada Cole selepas Lucas dijatuhkan dalam kotak penalti pada minit ke-52.

Namun peluang yang diperoleh itu gagal dimanfaatkan Cole apabila percubaannya yang mudah ditampan penjaga gol Trabzonspor, Onur Kivrak.

"Saya akui ini merupakan sepakan penalti terburuk yang pernah saya ambil.

"Kali terakhir saya mengambil sepa kan penalti ketika usia saya 13 tahun dan saya berjaya menyempur- nakannya," jelas Cole yang dilayangkan kad merah pada aksi sulung Liga Perdana England menentang Arsenal, Ahad lalu.

Begitupun, kekecewaan Cole itu sedikit terubat apabila dia menjadi nadi utama kepada jaringan yang dilaku- kan Ryan Babel pada minit ke-45, sekali gus membantu Liverpool mencatatkan kemenangan tipis 1-0 ke atas Trabzonspor.

Sementara itu, pengurus Liverpool, Roy Hodgson berkata: "Kamu tidak boleh menyalahkan sesiapa sekiranya kamu sendiri yang gagal menyempurnakan penalti.

"Sepatutnya kami berhak untuk menjaringkan gol kedua yang mana ia bakal menjadi bekalan selesa buat kami apabila berkunjung ke Turki pada aksi kedua minggu depan.

"Tetapi kini segala-galanya sudah tidak seperti yang dirancang dan kami perlu lebih bersedia

Tiada ulasan: