KYD

KYD
KYD

WELCOME

Green Hornet

Selasa, 31 Ogos 2010

Hodgson bimbang masa depan Torres

Hodgson bimbang masa depan Torres


TORRES menamatkan kemarau jaringan dengan meledakkan gol kemenangan 1-0 Liverpool ke atas West Brom kelmarin.


LIVERPOOL - Pengurus Liverpool, Roy Hodgson berharap penyerang, Fernando Torres tidak dipanggil untuk beraksi bersama skuad kebangsaan Sepanyol.

Hodgson menyuarakan kebimbangan itu selepas Torres berjaya menamatkan kemarau jaringan dengan meledakkan gol keme- nangan 1-0 skuad The Reds ke atas West Brom pada aksi Liga Perdana England kelmarin.

Penyerang sensasi Sepanyol itu meledak gol pertama selepas 10 perlawanan pada minit ke-65.

Begitupun, Hodgson berharap jurulatih Sepanyol, Vicente del Bosque tidak menggunakan Torres pada aksi kelayakan Kejua- raan Eropah (Euro 2012) menentang Liechtenstein pada Jumaat ini atau pada aksi persahabatan menentang Argentina minggu depan.

Torres telah menjalani dua pembedahan lutut pada akhir musim lalu.

"Kita dapat lihat Torres telah bekerja keras pada separuh masa pertama untuk mendapatkan semula rentak permainannya.

"Dia memulakan aksi pra musim agak lewat dan terpaksa berdepan tempoh pemu- lihan kecederaan lutut yang singkat pada Piala Dunia 2010.

"Apa pun, jaringan itu mampu meningkat- kan semula keyakinannya dan kami berharap agar Sepanyol memberi peluang kepadanya meneruskan proses pemulihan," kata Hodgson.

Jelas pengendali Liverpool itu, Torres masih perlu banyak berlatih dan menunggu beberapa perlawanan lagi untuk menampilkan aksi terbaik.

"Adalah cukup baik jika Del Bosque berfikir positif untuk kebaikannya dan juga kami. Tetapi saya tak boleh katakan Torres belum cukup cergas kerana dia telah beraksi 89 minit.

"Kami cuma boleh cadangkan kerana ini adalah pilihan terbaik tetapi kami tidak mempunyai kuasa untuk tidak melepaskan- nya beraksi bersama Sepanyol.

"Pakar sains sukan kami dapat lakukan beberapa perkara bersama Torres untuk membina semula tahap kecergasannya dan ia lebih baik untuk tempoh jangka panjang," ujarnya.

Kelmarin, Hodgson telah melengkapkan pembelian pemain tengah dari Porto, Raul Meireles manakala pemain pertahanan kiri Fulham, Paul Konchesky bakal menjadi milik Liverpool dalam tempoh terdekat.

"Kami masih mencari seorang penyerang. Kami telah mendapat semuanya tetapi kami masih belum berjumpa penyerang terbaik dan masa menjadi semakin suntuk,

Tiada ulasan: