KYD

KYD
KYD

WELCOME

Green Hornet

Ahad, 22 Ogos 2010

United mahu langsai 'hutang' lama



Ferguson


LONDON - Sama ada sengaja melancarkan perang psikologi atau sebaliknya, pengurus Manchester United, Alex Ferguson seakan-akan memandang rendah kemampuan Fulham.

Jelasnya, Fulham tidak akan mempunyai peluang bagi mencipta kejutan ke atas skuad bimbingannya apabila kedua-dua pasukan berentap pada aksi Liga Perdana England di Craven Cottage, malam ini.

Aksi menentang Fulham sudah pasti antara yang dinanti-nantikan Ferguson selepas The Red Devils tewas 0-3 kepada lawan yang sama musim lalu.

Justeru, Ferguson menganggap ia merupakan peluang terbaik buat anak-anak buahnya untuk membalas dendam biarpun sedar Fulham tidak akan memberi laluan mudah setiap kali mereka beraksi di halaman sendiri.

"Kami sentiasa mengharungi detik-detik sukar setiap kali berdepan Fulham.

"Musim lalu sahaja saya terpaksa meletakkan pemain di bahagian serangan beraksi di posisi pertahanan selepas beberapa pemain mengalami masalah kecederaan.

"Disebabkan itu, kami terpaksa akur dengan kekalahan 0-3 kepada Fulham biarpun pada suatu ketika, kami bermula dengan agak baik," jelas Ferguson.

Namun Ferguson tetap mengakui Fulham kini tidak lagi boleh dipandang rendah kerana percaya kredibiliti yang dimiliki pengurus, Mark Hughes mampu membawa skuad tersebut mencipta lebih banyak kejayaan.

"Sewaktu membimbing Blackburn (Rovers), skuad tersebut tidaklah sebesar mana, namun dia (Hughes) masih mampu mengendalikannya dengan baik.

"Dengan pengalamannya itu, saya percaya dia mampu membawa Fulham mencipta lebih banyak kejutan memandangkan musim lalu kelab tersebut hampir bergelar juara dalam saingan Liga Europa," katanya.

Tiada ulasan: